سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابطحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت به جای گران کردن حامل‌های انرژی، هزینه‌های جاری را کاهش دهد

نماینده خمینی‌شهر گفت: دولت به جای گران کردن قیمت حامل‌های انرژی و فشار آوردن روی مردم، هزینه‌های جاری را کاهش دهد.

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه امروز فراکسیون ولایی با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: نوبخت با استناد به بند الف ماده ۳۹ برنامه ششم توسعه بیان کرد که باید قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد و منابع آن در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش مصرف انرژی هزینه شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر با بیان اینکه ما باید با ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قیمت حامل‌های انرژی را به فوب خلیج فارس برسانیم، ادامه داد: سوال بنده از رئیس سازمان برنامه و بودجه این بود که چرا دولت در این چند سال این کار را به تدریج انجام نداده است و به یکباره می‌خواهد قیمت حامل‌های انرژی را گران کند.

وی تصریح کرد: طبق لایحه بودجه ۹۷ دولت می‌خواهد قیمت بنزین را ۵۰ درصد افزایش دهد و حامل‌های انرژی دیگر چون آب، برق و گاز را هم به نسبت‌های مختلف گران کند.

ابطحی با تاکید بر اینکه یک کارگر و یا بازنشسته مستمری بگیر چگونه می‌خواهد از پس پرداخت هزینه‌های گزاف حامل‌های انرژی برآید، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما به رئیس سازمان برنامه و بودجه این بود که برای حل مشکلات اساسی کشور بهتر است به جای گران کردن قیمت حامل‌های انرژی و فشار آوردن روی مردم، هزینه‌های جاری را کاهش داده و هزینه‌های اضافی بخش‌هایی را که پول  می‌گیرند، قطع کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.