سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاطمه و امیرعلی نام‌های مورد علاقه کرمانی‌ ها

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت:طی ۹ماهه امسال فاطمه و امیر علی بیشترین نام در استان کرمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین زین‌الصالحین مدیرکل ثبت احوال استان کرمان ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت:در ۹ماخه امسال ۴۵هزار و ۶۱۸نفر در استان کرمان متولد شده اند که ۲۳هزار و۴۳۷پسر و ۲۲هزارو ۱۸۱دختر بوده اند که نسبت پسر به دختر ۱۰۵ نفر است.


وی افزود:فاطمه،زهرا،فاطمه زهرا،هلما و نازنین زهرا و امیرعلی ،ابوالفضل ،علی،امیر حسین و محمد بیشترین فراوانی نام را در استان کرمان دارند.


وی افزود:5 میلیون سند دستی در استان کرمان الکترونیکی شده است و 130 دستگاه به ثبت احوال وصل هستند و خدماتی به آنها ارائه می‌شود.


مدیرکل ثبت احوال استان کرمان ادامه داد: 99 درصد وقایع حیاتی در استان کرمان ثبت می‌شود و بیش از 64 دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال را ارائه می‌دهند.


زین‌الصالحین اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی در سال آینده باید کارت هوشمند ملی را ملاک قرار دهند و خدمات بر اساس کارت هوشمند ملی ارائه می‌شود.


وی بیان داشت : فرزندان حاصل از مادر ایرانی و پدر خارجی می‌توانند در 18 سالگی تابعیت ایرانی بگیرند و در این صورت به آنها شناسنامه ارائه می‌شود.


وی با اشاره به اینکه سه میلیون و 224 هزار و 96 نفر جمعیت استان کرمان طی 9 ماهه امسال بوده است، اظهار کرد: یک میلیون و 623 هزار و 31 نفر مرد و یک میلیون و 600 هزار و 765 نفر زن بوده‌اند.


زین‌الصالحین نرخ باروری در استان کرمان را ۲و دو دهم درصد و در کشور 2 درصد ذکر کرد و بیان داشت: 9 هزار و 705 نفر طی 9 ماهه امسال در استان کرمان فوت کرده‌اند که 5 هزار و 649 نفر مرد و 4 هزار و 126 نفر زن بوده‌اند.


وی یادآور شد: نخستین شناسنامه کرمانی در سال 1306 برای یک آقا به عنوان میرزا محمد هروی صادر شده است.
انتهای پیام/ی

نرخ باروری در استان کرمان2.2درصد است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.