سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روانشادنیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بخش عمده‌ای از بیمارستان‌ها بر روی گسل ساخته شده‌اند

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: بسیاری از بیمارستان‌ها علاوه بر فرسوده بودن، در مناطق زلزله خیز ساخته شده‌اند.

مهدی روانشادنیا عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بسیاری از ساختمان های دولتی و بیمارستان ها هیچ مقاومتی در برابر زلزله ندارند، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از ساختمان های عمومی و دولتی شامل بیمارستان ها و مدارس اغلب در نقاط زلزله خیز ساخته شده اند و دولت باید هرچه سریعتر این مناطق را شناسایی کند و ساختمان ها را انتقال دهد.

وی در ادامه به اقدام مهم کشور ژاپن در  نوسازی مدارس خبر داد و گفت: کشور ژاپن طی یک دوره 13 ساله میزان بازسازی مدارس خود را از 45 درصد به 95 درصد افزایش داد.

روانشادنیا تاکید کرد: دولت باید این نمونه اقدامات را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد و هرچه سریعتر اقدام به نوسازی و مقاوم سازی ساختمان های عمومی کند.

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: مناطق بسیاری در تهران وضعیت مناسبی به لحاظ نفوذ ناپذیری، ندارند و این ساختمان ها با کوچکترین زلزله از بین می روند؛ بنابراین باید استحکام زیرساخت ها هرچه سریعتر در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی در پایان گفت: مقام سازی ساختمان های فرسوده به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی و انتقال ساختمان های مهم و دولتی به مناطق غیرگسل خیز می تواند میزان آسیب پذیری در برابر زلزله را به طور وسیعی کاهش دهد.

انتهای پیام/

بیمارستان های تهران توانایی مقاومت در برابر زلزله را ندارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.