سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای 53 درصد از طرح‌های اشتغال‌زايی در مناطق محروم اردبيل

معاون اشتغال و خودكفايی كميته امداد استان اردبيل از اجرای 53 درصد از طرح‌های اشتغال‌زايی در مناطق محروم استان اردبيل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور سيفی، معاون اشتغال و خودكفايی كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه هزار و 300 طرح‌ اشتغال‌زايی در 9 ماهه نخست سال‌جاری برای مددجويان تحت حمايت اين استان اجرا شده است، گفت: حدود 17 ميليارد تومان تسهيلات اشتغال و خودكفايی به مددجويان تحت حمايت اين استان پرداخت شده است تا آنها بتوانند شغل مورد نظر خود را ايجاد كنند.

وی با بيان اينكه حدود 9 ميليارد تومان از تسهيلات پرداختی توسط بانک ‌های عامل به 680 نفر از مجريان طرح‌های خوداشتغالی اعطا شده است، افزود: 13 بانک عامل به استناد بند(د) تبصره 16 قانون بودجه سال 96 در زمينه پرداخت قرض الحسنه تسهيلات اشتغال‌زايی با كميته امداد استان اردبيل همكاری دارند.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان اردبيل با اعلام اينكه هم‌اكنون 2 هزار طرح اشتغال با اعتبار 31 ميليارد تومان پشت نوبت دريافت تسهيلات قرض الحسنه از بانک‌های عامل قرار دارند، بيان كرد: با همكاری هر چه بيشتر بانک های عامل می توانيم فرصت‌های شغلی جديدی را برای مددجويان ايجاد كنيم كه اين امر موجب توسعه اقتصادی اين استان نيز خواهد شد.

سيفی با اشاره به اينكه 44 درصد از طرح‌های اشتغال كه پشت نوبت دريافت تسهيلات از بانک ‌های عامل قرار گرفته‌اند مربوط به مناطق محروم است، گفت: ايجاد اشتغال در مناطق محروم اين استان علاوه بر توسعه و پيشرفت، موجب مهاجرت معكوس روستاييان از شهرها به محل سكونت خود می ‌شود كه با همياری و همكاری هر چه بيشتر بانک ‌های عامل می توانيم گام‌های موثرتری را در اين زمينه برداريم.

وی با بيان اينكه 53 درصد از طرح‌های اشتغال در مناطق محروم و روستايی استان اردبيل اجرا شده است، افزود: حدود 700 فرصت شغلی با اعطای بيش از 10 ميليارد تومان تسهيلات خودكفايی برای مددجويان ساكن در روستاها و مناطق محروم استان اردبيل ايجاد شده است.

معاون اشتغال و خودكفايی كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه با توجه به آب و هوا و جغرافيای مطلوب اردبيل اين استان ظرفيت بسيار مناسبی در زمينه دامپروری دارد، اعلام كرد: بر اين اساس بيشترين طرح‌های اجرا شده برای مددجويان اردبيلی در زمينه دامپروری است كه بخش مهمی از گوشت قرمز و لبنيات استان را تأمين می كند.

سيفی با بيان اينكه توسعه مناطق محروم و مرزنشين يكی از برنامه‌های مهم اين نهاد است، گفت: مددجويان تحت حمايت ساكن در مناطق محروم، پس از كسب مهارت‌های لازم و پرداخت تسهيلات اشتغال‌زايی در همان روستاهای محل سكونت خود شغل موردنظرشان را ايجاد می ‌كنند كه اين امر توسعه همه جانبه اين مناطق را در پی خواهد داشت.

وی خواستار همكاری هر چه بيشتر بانک‌های عامل در تسريع پرداخت تسهيلات اشتغال‌زايی به مددجويان ساكن در مناطق محروم شد و بيان كرد: اميدواريم با همياری گسترده‌تر بانک‌های عامل و جذب 100 درصدی منابع بانكی، شاهد خوداتكايی خانوار تحت حمايت و توسعه همه جانبه مناطق محروم باشيم.

 

انتهای پيام/ح

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.