سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرودشت خبر داد؛

پرداخت تسهیلات به صاحبان مشاغل خانگی در مرودشت

یک میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان مشاغل خانگی در مرودشت پرداخت شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد سعیدی‌عمادی مدیر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مرودشت با اشاره به پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در اختیار صاحبان مشاغل خانگی در مرودشت قرارگرفته است.

وی بیان کرد: از سال ۹۰ تاکنون چند هزار مجوز صادرشده، اما چون در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ بخشی از اطلاعات مجوز‌های صادرشده مشاغل خانگی در سامانه ثبت‌نشده و اطلاعات ۵ هزار و ۲۳۵ مجوز در سامانه موجود است.

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرودشت با اشاره به تسهیلات پرداخت‌شده به صاحبان مشاغل خانگی تصریح کرد: از ابتدای طرح تاکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ مورد تسهیلات پرداخت‌شده و در سال‌های قبل از ۹۴ به‌طور میانگین سالانه ۲۰۰ مورد تسهیلات در اختیار صاحبان مشاغل خانگی قرارگرفته که این پرداخت‌ها جدا از پرداخت‌های صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد و بهزیستی است.

عمادی با بیان اینکه سالیانه به‌صورت میانگین یک هزار و ۱۰۰ مجوز مشاغل خانگی صادرشده و اوج آن در سال‌های ۹۰ و ۹۱ بوده افزود: امسال تاکنون ۲۹۶ مجوز مشاغل خانگی در شهرستان مرودشت صادرشده و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار صاحبان مشاغل خانگی قرارگرفته است.

مدیر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مرودشت در مورد آمار سامانه کارورزی در شهرستان مرودشت ادامه داد: ۱۴ کارخانه و کارگاه در مرودشت به‌عنوان پذیرنده و یک هزار و ۱۱۷ نفر به‌عنوان کارورز در سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴ نفر مشغول به کار شده و یک نفر نیز به‌زودی مشغول به کار می‌شود و ۵ نفر دیگر نیز در حال گذراندن فرایند پذیرش هستند.

وی در مورد مراحل ثبت‌نام و اشتغال کارورزان اضافه کرد: بعد از ثبت‌نام در سامانه بر اساس اعلام نیاز کارگاه پذیرنده و تایید بوسیله فنی و حرفه‌ای قرارداد اولیه بوسیله اداره کار منعقد می‌شود و بعد از امضای کارورز و پذیرنده فرایند کارورزی که مدت آن ۶ ماه است، شروع می‌شود.
انتهای پیام /ت

پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی در مرودشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.