سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كشاورزي محور توسعه كردستان است

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان كردستان گفت: كشاورزي محور توسعه كردستان و سهم ويژه اي در اقتصاد اين استان دارد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛بهرام نصرالهی‌زاده رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كردستان پیش از ظهر امروز در همایش استانی روزجهانی خاک که در تالار مولوی دانشگاه کردستان در حال برگزاری است، گفت: خاک اهمیت ویژه‌ای در حوزه توسعه و زیست گیاهی و بشری دارد.

 وی افزود: حفاظت از خاک به عنوان یک سرمایه اصلی برای زیست بشری در دستور کار قرار گرفته و همه کشورها برای این امر برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند.

نصرالهی زاده خاطرنشان کرد: حفظ و بقای محیط زیست‌ محور توسعه پایدار است و باید در همه برنامه‌ریزی‌های ما جایگاه ویژه‌ای برای حفاظت از محیط زیست در نظر گرفته شود.

وی افزود: اقتصاد کردستان بر مدار کشاورزی می‌چرخد و بدون شک حفاظت از منابع آب و خاک در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید تمام توان خویش را برای حفاظت از این منابع خدادادی به کار ببریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اعلام کرد: از حدود ١٣هزار میلیارد تومان ارزش‌افزوده سالانه بیش از سه هزار میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است و این نشان می‌دهند که فعالیت‌های حوزه کشاورزی ما هنوز آنچنانی که بایسته است اقتصادی نیست.

وی افزود: باید با ارتقای شیوه‌های نوین کشاورزی و ارتقای بهره‌وری در این عرصه نقش کشاورزی را در اقتصاد استان آنچنانی که شایسته است برسانیم.

نصرالهی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه خاک زیربنای توسعه است و انتظار می‌رود به نحو أحسن از این منبع مهم استفاده شود.

انتهای پیام/ د م

توليد سه هزار ميليارد تومان ارزش افزوده سالانه از بخش كشاورزي كردستان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.