سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کامران در صحن علنی:

سازمان تامین اجتماعی به حیاط خلوت دولت‌ها تبدیل شده است

نماینده مردم اصفهان گفت: تامین اجتماعی همیشه حیاط خلوت دولت‌ها بوده و دولت‌ها از دیگ آن برداشت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسن کامران نماینده مردم اصفهان  در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 5 دی 96) در جریان طرح سوال از ربیعی وزیر کار درباره علت عدم اجرای بیمه کارفرمایی کشاورزان گفت: در ماده ۱۰۰ بودجه سال ۹۰ مقرر شد که اگر کارگاه‌های کوچک مشکل داشته باشند، جریمه بیمه آن‌ها بخشیده شود و اگر برای کشاورزان شرایط سختی مثل سیل، زلزله و خشک‌سالی پیش آمد هم جریمه بیمه برای آن‌ها نیز در نظر گرفته شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه درباره بیمه  قالیبافان اجحاف صورت گرفته است، ادامه داد: متاسفانه زنی که پشت‌ دار می‌نشیند و قالیبافی می‌کند، اگر یک روز این کار را انجام ندهد بیمه‌اش قطع می‌شود.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه تامین اجتماعی به حیاط خلوت دولت‌ها تبدیل شده است، تاکید کرد: گویا آن‌ها شستا و انبوه شرکت‌ها را دارند که هیئت مدیره‌اش از جیب مردم حقوق نجومی می‌گیرد.

کامران با اشاره به اینکه ما قانونی داشتیم که روستاییان و عشایر با شرایط خاص با ۷۰ سال سن بتوانند بازنشسته شوند اما این قانون اجرا نمی‌شود، ادامه داد: طبق اظهارات وزیر کار  کشاورزان چهار میلیون نفر هستند اما بنده جلسه‌ای با تامین اجتماعی گذاشتم و اثبات کردم که کشاورزان ۴۰۰ هزار نفر هستند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهید کاری برای کشاورزان انجام دهید هزینه‌های تامین اجتماعی را کم کنید، خاطر نشان کرد: از وزارت کار درخواست دارم که لیست بیمه‌شدگان کشاورزان را ارائه دهد.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه تامین اجتماعی همیشه حیاط خلوت دولت‌ها بوده و دولت‌ها از دیگ آن برداشت کرده‌اند، اظهار کرد: سرمایه اولیه تامین اجتماعی ۳۳ هزار میلیارد تومان است که متعلق به کارگران است و اکنون به جایی رسیدیم که باید نداشتن پول در تامین اجتماعی را باور کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۵ دی ۱۳۹۶
جناب اقای کامران عزیز : لطفا در خصوص بدهی دولت به (سازمان تامین اجتماعی) فکری بکنید . ما بازنشستگان تامین اجتماعی چه گناهی کرده ایم که این سازمان هیچ کاری برای ما نمی کند و فقط می گوید هر وقت دولت بدهی اش را داد ما فلان و بهمان می کنیم .