سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت بیش از ۵۱ هزار هکتار گندم در کلاله

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله از کشت بیش از ۵۱ هزار هکتار گندم در این شهرستان و کاهش آن نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ علی علی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله گفت: تا کنون کشت گندم در سطح ۵۱ هزار و ۱۳۲ هکتار از مزارع شهرستان به انجام رسیده که از این میزان ۸ هزار و ۱۱ هکتار آبی و ۴۳ هزار و ۴۲۱ هکتار دیم بوده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود میزان کشت گندم امسال به ۵۱ هزار و ۵۰۰ هکتار برسد و این در حالی است که پارسال در کلاله بیش از ۵۷ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم کشت شد.

علی زاده در خصوص علت کاهش کشت گندم برای امسال اضافه کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و بارش نزولات آسمانی در مهر و آذر امسال رغبت کشاورزان به کشت کلزا به جهت رعایت تناوب و همچنین درامد مناسب بیشتر شده است.

وی گفت: تا کنون در کلاله ۸ هزار و ۱۱۵ هکتار کلزا کشت شده است و همچنان ادامه دارد که پیش بینی می‌شود سطح کشت کلزا به ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار برسد.

علی زاده درباره مزارع کلزای پارسال افزود: شرایط نامساعد جوی در سال گذشته باعث شد بیش از ۷ هزار هکتار از مزارع کلزا دچار سرمازدگی شود و فقط حدود ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار کلزا به برداشت برسد.

وی در پایان گفت: تولید گندم در سال گذشته از گندمزار‌های این شهرستان به ۱۸۴ هزار تن رسید و تولید دانه روغنی کلزا نیز با سختی ۷ هزار و ۲۰۰ تن شد.

در کلاله ۶۸ هزار ۲۰۳ هکتار اراضی زراعی و باغی وجود دارد.

انتهای پیام/ق
 

کشت گندم در کلاله

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.