سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرتاب موشک ماهواره‌بر چین به فضا با سه ماهواره سنجش از راه دور

چین یک فروند موشک ماهواره‌بر با سه ماهواره سنجش از راه دور را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شرکت علوم فضایی و فناوری چین اعلام کرد یک فروند موشک ماهواره بر با سه ماهواره سنجش از راه دور، با موفقیت به فضا پرتاب کرده است.

بر اساس اعلام سازمان علوم فضایی و فناوری چین، این کشور روز سه شنبه یک فروند موشک حامل سه ماهواره با قابلیت سنجش از راه دور را به فضا پرتاب کرد. این آخرین ماموریت چین در حوزه علوم فضایی در سال 2017 است. این سازمان  با انتشار پیامی، پرتاب موفقیت آمیز موشک ماهواره بر چانگ ژنگ-2 را آخرین فعالیت فضایی چین در سال 2017 خواند.

این موشک ساعت 3 و 44 دقیقه بامداد به وقت محلی از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ به فضا پرتاب شد. این دویست و شصتمین ماموریت فضایی موشک های رده چانگ ژنگ به حساب می آید. هنوز برنامه ای برای پرتاب موشک های ماهواره بر چین برای سال آتی میلادی اعلام نشده است.

چند ماه پیش وزارت علوم چین اعلام کرد این کشور قصد دارد تا سال 2020 چندین ماهواره مهم را در چارچوب  پیشبرد اهداف علوم فضایی خود به فضا پرتاب کند. برنامه پرتاب یک ماهواره چینی-فرانسوی مرتبط با اقیانوس شناسی در سال 2018، یک ماهواره ستاره شناس برای تحقیق در خصوص انرژی تاریک و تکامل کیهانی در سال 2021 و یک ماهواره اکتشافی برای تحقیق در مریخ در سال 2020 از این جمله اند.

 

انتهای پیام/

پرتاب موشک ماهواره‌بر چین به فضا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.