سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید ابراهیمی

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهیدابراهیمی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس را بخوانید:

رحمان ابراهیمی سال 1345 در روستای قلاشیخ از توابع شهرستان سردشت در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و دو برادر و سه خواهر داشت. مقطع ابتدایی را با موفقیت به پایان رساند.
شهید در تیر سال 1369 ازدواج کرد و ثمره‌ی ازدواجش دو فرزند (یک دختر و یک پسر) است. در سال 1381 به عضویت بسیج در آمد و مدتی را نیز در قرارگاه حمزه در ارومیه خدمت کرد. سپس به سردشت منتقل شد و در آنجا نیز رشادت‌های زیادی در مقابل دشمن از خود نشان داد. در اطلاعات سپاه خدمت می‌کرد و در عملیات‌های مبارزه با ضدانقلاب در مناطق ارومیه، سلماس، سرو، چالدران و ماکو شرکت داشت.
ایشان سرانجام پس از حدود ده سال خدمت در سپاه پاسداران، در تاریخ 15/2/1395 همراه با حدود 7 نفر از همرزمانش، در درگیری با گروهک ضدانقلاب پژاک، در منطقه‌ی سردشت بر اثر اصابت گلوله با قلبش به شهادت رسید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید رحمان ابراهیمی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Amir
۲۰:۴۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
ایشون همسایه ما بودن و بسیار مرد شریفی بود