سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرکنسول پاکستان در مشهد ؛

محمدعلی جناح شخصیتی اندیشمند و رهبری بزرگ برای پاکستان بود

سرکنسول پاکستان در مشهد گفت: محمدعلی جناح شخصیتی اندیشمند و رهبری بزرگ بود و در برابر استبداد ایستادگی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  عرفان محمود بخاری به مناسبت صد و چهل و یکمین سالروز محمدعلی جناح بنیانگذار جمهوری اسلامی پاکستان نشستی در کنسولگری این کشور در مشهد افزود: با نگاهی به عقب متوجه خواهیم شد که نوع تفکر، اندیشه‌ها و دیدگاه قاعد محمد علی جناح از زمان خود جلوتر بود و محمد علی جناح دو دهه آخر زندگی خود را بدون هیچ چشم داشتی وقف رویای زیبای کشور مستقل پاکستان کرد.


وی افزود: محمد علی جناح یک وکیل و دولتمرد بزرگ بود و مبنای حرکت ایشان فکری بود پاکستان را بر اساس یک مبنای فکری و بر اساس ایدئولوژی دو ملت متفاوت پیش برد و دیدگاه او موقعیتی و منطقه‌ای نبود بلکه بر پایه و اساس فکر و اندیشه بود.

سرکنسول پاکستان ادامه داد: محمد علی جناح سخنگو و رهبر مسلمانان بود و کمک کرد تا امتی مستقل و واحد از جامعه مسلمانان تشکیل شود و در ازادی این جامعه نقش بسیار بزرگی داشت.

عرفان محمود بخار افزود: پاکستان همیشه از کشمیر دفاع کرده است، کشمیر و فلسطین از قدیمی‌ترین پرورنده‌های سازمان ملل هستند که حل نشده و این رضایت بخش نیست.

وی گفت: در چند ماه گذشته ایران کشمیر را مانند فلسطین دانسته و از کشمیرو پاکستان پشتیبانی کردند که برای این مهم از رهبر معظم ایران کمال تشکر را دارم.

سرکنسول پاکستان در بخش دیگری از این نشست در خصوص روابط دو کشور پاکستان و ایران نیز گفت: در حال برنامه ریزی برای فعالیت‌های زیادی در مشهد و استان خراسان رضوی هستیم و مشتاقیم فعالیت‌ها را افزایش دهیم چرا که کنسولگری به این استان توجه ویژه دارد.

عرفان محمود بخاری  افزود: از جمله این فعالیت‌ها تبادلات فرهنگی، اموزشی و همچنین نمایش فیلم‌های پاکستانی که درصدد اکران در مشهد هستند، می‌باشد.

وی گفت: خوشبختانه روابط تجاری دو کشور پاکستان و ایران بسیار در چند سال اخیر بسیار توسعه یافته و ما در صدد توسعه بیشتر این روابط هستیم به این منظورتفاهمنامه‌ای با بانک مرکزی ایران و پاکستان امضا شده که بانکی از پاکستان در ایران و بانکی هم در پاکستان از ایران افتتاح شود.

سرکنسول پاکستان گفت: بیش از ۳۰۰ هزار سالانه از پاکستان به مشهد سفر می‌کنند، و دولت بلوچستان برنامه‌ای دارند که از سوی تولیت استان قدس رضوی نیز هم پذیرفته شده که کلیه امور در این رابطه تسهیل شود.

 عرفان محمود بخاری افزود: در خصوص تعداد پاکستانی‌های مقیم مشهد نیز افزود: بین ۷ تا ۸ هزار پاکستانی مقیم در مشهد داریم که با کنسولگری در ارتباط هستند.
 
محمد علی جناح ۷۰ روز پایانی عمر خود را بدلیل بیماری سل در مکانی در شمال شرق کویتیه در بلوچستان سپری کرد این مکان که به دره زیارت معروف است و نام خانه او نیز به خانه زیارت و یا خانه محمد علی جناح نام گرفته که امروز برای یادبود اوخانه‌ای شبیه ان در کنسلولگری مشهد بازسازی و مدل سازی شده است که از ان نیز رونمایی شد.
 
انتهای پیام//ف.ف
 

نشست سرکنسول پاکستان در مشهد به مناسبت صد و چهل و یکمین سالروز محمدعلی جناح 

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.