سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرگئی لاوروف:

چین با کمک روسیه و شرکایش، بزرگ‌ترین اقتصاد جهان می‌شود

وزیر خارجه روسیه گفت: چین با کمک روسیه و شرکای بریکس خود، به زودی عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را از آمریکا می رباید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: چین به زودی با حمایت روسیه و هند که از شرکای اصلی گروه بریکس هستند، عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان را از آمریکا تصاحب خواهد کرد و جایگاه اقتصاد اول دنیا را به خود اختصاص می دهد.

وی خاطر نشان کرد: تأثیر رشد اقتصادی گروه بریکس در اقتصاد جهانی و گروه جی ۲۰ ( ۲۰ کشور برتر اقتصاد دنیا) منجر به چند قطبی شدن جهان خواهد شد.

لاوروف گفت: معتقد هستم که همتایان غربی ما در گروه جی ۲۰ بیش از گذشته متوجه این موضوع شده اند که باید چانه بزنند و همچنین نیازمند به رسیدن توافق با بریکس هستند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: بریکس تنها نیست و متحدان خود را دارد که شامل عربستان سعودی، مکزیک، آرژانتین و اندونزی است. فکر می‌کنم که نیمی از گروه جی ۲۰ به دنبال شرکت کردن در فرآیند تصمیم گیری بریکس هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در مورد چین صحبت کنیم باید بگویم که این کشور منابع اقتصادی و نیز منافعی هم در منطقه آمریکای لاتین دارد و می خواهد در این قسمت از جهان به دلیل اینکه منابع معدنی زیادی ندارد، سرمایه گذاری کند.

وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکای لاتین نه تنها برای چین بلکه برای شرکت های روسی هم جذاب است و از آنجایی که حضور شرکت های روسی و چینی در آمریکای لاتین عمیق تر می شود، به شدت بر این باور هستم که پروژه های بیشتری در این آمریکای لاتین خواهد بود و بریکس و بانک توسعه نوین که بخشی از بریکس است به این پروژها ملحق خواهند شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.