سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش میانگین برداشت سیب زمینی در هکتار

مدیر امور زراعت اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از افزایش میانگین برداشت سیب زمینی در هر هکتار از مزارع استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محسن مهدوی گفت: امسال ۵ هزار و ۱۳۸ هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری زیر کشت سیب زمینی رفت و بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول از این سطح برداشت شد.

وی اظهار داشت: امسال با استفاده از بذر، کود و روش‌های داشت و کاشت مناسب، میانگین برداشت سیب زمینی در هر هکتار از این سطح، از ۳۵ تن به حدود ۳۹ تن افزایش یافت.

مدیر امور زراعت اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: بنابراین با وجود کاهش بیش از ۷۰۰ هکتاری برابر با ۱۲ درصدی سطح زیر کشت سیب زمینی به دلیل میزان مصرف آب بالا و شرایط خشکسالی طی سال جاری در استان، تولید این محصول کاهش چندانی نداشت.

مهدوی اضافه کرد: سال گذشته نیز ۵ هزار و ۸۶۰ هکتار از اراضی استان به کشت سیب زمینی اختصاص داشت که محصول آن به ۲۰۸ هزار تن رسید.

وی، میزان تولید سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری را چهار برابر میانگین کشور اعلام کرد و گفت: این استان هم اکنون رتبه دهم تولید این محصول و رتبه ششم تولید سیب زمینی بذری در کشور را به خود اختصاص داده است.

مهدوی ادامه داد: امسال همچنین حدود یک هزار و ۵۰۰ تن بذر کلاس A سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری تولید و بخشی از آن، به همدان، اردبیل و جیرفت ارسال شد.

به گفته وی؛ اگریا، مارفونا، ساتینا و بورن، ارقام سیب زمینی کشت شده در این استان است.

انتهای پیام/ز

تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.