سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتا استان سیستان‌و بلوچستان؛

برداشت وجه از حساب هم خدمتی

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از روشن شدن ماجرای پرونده‌ای خبر داد که در آن سربازی از حساب هم خدمتی خود مبالغ قابل توجهی را شارژ خریداری کرده بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرهنگ دوم علی سرحدی رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: متهم به بهانه مسدود شدن حساب بانکی خود و اینکه منتظر انتقال وجه توسط خانواده خود است از هم خدمتی خود درخواست می‌کند که کارت عابربانکش را در اختیار وی قرار دهد. مالباخته جهت کمک به دوست سربازش کارت خود را در اختیار او قرار می‌دهد غافل از اینکه با این اعتماد نابجا وارد دردسری خواهد شد که چند روزی گریبان وی را خواهد گرفت.

وی افزود: متهم با در دست داشتن رمز کارت اقدام به فعال نمودن رمز دوم نموده و بدین ترتیب منبعد بدون در دست داشتن کارت امکان خرید‌های اینترنتی و خرید شارژ برایش فراهم می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهم تمام حساب هم خدمتی خود را به صورت شارژ خریداری می‌کند که بلافاصله پس از پیگیری‌های فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس متهم شناسایی و در مواجهه حضوری نسبت به عمل خود شدیدا ابراز پشیمانی و ندامت می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت اجبار حتما در اولین فرصت رمز اول و دوم کارت بانکی خود را تغییر دهند.

وی ادامه داد: شهروندان به یاد داشته باشند که از انتخاب رمز‌های ساده و قابل حدس مثل تاریخ تولد، شماره شناسنامه و... اجتناب کرده و حتما به صورت دوره‌ای رمز کارت بانکی خود را تغییر دهند.

سرهنگ سرحدی همچنین در پایان تاکید کرد در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ع

برداشت وجه سرباز از حساب هم خدمتی خود دردسرساز شد

 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.