سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا کمک مالی خود به سازمان ملل را ۲۸۵ میلیون دلار کاهش می‌دهد

آمریکا به تلافی مخالفت سازمان ملل با تصمیم رئیس‌جمهور این کشور علیه قدس اشغالی، کمک مالی خود برای تامین بودجه این سازمان را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد این کشور مبلغی قابل ملاحظه را در بودجه سازمان ملل برای سال‌های مالی آینده کاهش خواهد داد. بر اساس بیانیه این دفتر نمایندگی، بودجه سازمان ملل برای سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ مبلغ ۲۸۵ میلیون دلار نسبت به دو سال قبل کاهش خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: «علاوه بر این صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه‌ها، ما اقدامات مدیریتی و حمایتی سازمان ملل را کاهش دادیم، حمایت از اولویت‌های اصلی آمریکا در سراسر جهان را تقویت کردیم و نظم و انضباط و مسئولیت‌پذیری بیشتری را در سازمان ملل ایجاد کردیم.»

یکی از اهداف دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، کاهش میزان کمک‌های مالی این کشور به سازمان ملل بوده است. بر اساس آمار «پولیتی فکت» آمریکا در حال حاضر حدود ۲۲ درصد یا حدود ۳/۳ میلیارد دلار از بودجه سالانه سازمان ملل را تامین می‌کند.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: این کاهش بودجه که روز یکشنبه اعلام شد گام بزرگی در مسیر درست برای آمریکا است و وی به پیگیری راه‌هایی برای افزایش کارآمدی سازمان ملل و در عین حال حفاظت از منافع آمریکا ادامه خواهد داد.

او گفت: «ناکارآمدی و ولخرجی‌های سازمان ملل به خوبی بر همه روشن است. ما دیگر اجازه نمی‌دهیم سخاوت مردم آمریکا مورد سوء استفاده قرار بگیرد. این اقدام تاریخی در کاهش هزینه‌ها علاوه بر بسیاری از اقدامات دیگر در جهت کارایی بیشتر سازمان ملل گام بزرگی در مسیر درست است.»

ترامپ اوایل این ماه میلادی گفته بود آمریکا احتمالا کمک‌های خارجی خود را به کشور‌هایی که به قطعنامه سازمان ملل درباره قدس رای بدهند، قطع خواهد کرد.

انتهای پیام/

کاهش کمک مالی آمریکا به سازمان ملل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.