سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان:

سرعت طوفان در منطقه سیستان به ۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از شب سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه وزش باد شدید و گرد و خاک منطقه سیستان را فرا می‌گیرد به نحوی که سرعت باد در به ۷۰ تا ۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: پیش‌بینی کلی وضع هوای سیستان و بلوچستان براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد از شب سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه با نفوذ توده هوای سرد به استان، وزش باد شدید و گرد و خاک منطقه سیستان شامل ۵ شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال استان را فرا می‌گیرد.

ملاشاهی افزود: این شرایط نامساعد جوی به نحوی است که سرعت باد در منطقه سیستان به ۷۰ تا ۸۵ کیلومتر بر ساعت رسیده و این شرایط با شدت کمتر در مرز غربی و نوار شرقی استان نیز رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه کاهش دما و وزش باد‌های سرد شمالی نقاط مختلف سطح استان را فرا می‌گیرد، ادامه داد: از چهارشنبه تا پایان هفته دمای هوا در اکثر نقاط استان به‌ویژه نیمه‌شمالی استان حدود ۷ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند، اما کاهش دما موقتی بوده و هفته آینده شاهد افزایش مجدد دما در استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی  خاطرنشان کرد: پایان هفته در سواحل و روی دریا در جنوب استان نیز وزش باد شمالی، علاوه بر گرد و خاک در سواحل سبب مواج شدن دریا می‌شود و توصیه می‌شود شناور‌های کوچک در این زمان از ورود به دریا خودداری کنند.

ملاشاهی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته زابل و خاش به طور مشترک با حداقل دمای ۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و راسک و قصرقند به طور مشترک با حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهر‌های استان بوده‌اند.

انتهای پیام/ع

طوفان شن درسیستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.