سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید برآگاهی بخشی به خانواده‌ها درباره زلزله

معاون عمرانی استاندارقزوین گفت: آگاهی بخشی به خانواده‌ها درباره زلزله ضروری است و باید در این زمینه همه دستگاه‌ها، مسئولان و ائمه جماعات پای کار باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فرخزاد معاون عمرانی استاندار در کارگاه آموزشی مدیریت بحران درباره مقابله با زلزله افزود: در زلزله کرمانشاه به خاطر نبود آگاهی در بین مردم و نداشتن آمادگی در مقابله و رویارویی با بلایای طبیعی، توصیه‌های ایمنی جدی گرفته نشد به همین منظور باید برای ارتقا دانش مردم در مواقع بحرانی تلاش کرد.

فرخزاد با بیان اینکه بیشترین میزان اثرگذاری عوامل در زلزله در ٤٨ ساعت اول است، بر حضور به موقع و مناسب دستگاه‌های خدمات رسان در مواقع بحرانی تاکید کرد.

معاون عمرانی استاندار با اشاره برگزاری مانور زلزله در یکی از بافت‌های قدیمی و فرسوده قزوین گفت: یکی از نقاط ضعف این مانور، ایجاد ترافیک در بافت قدیمی شهر بود که دستگاه‌های امداد رسان امکان امداد رسانی پیدا نمی‌کردند.

فرخزاد به ساختمان‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: در زلزله کرمانشاه سازه‌های مسکن مهر آسیبی ندیده بود ولی مهار نشدن دیوار‌ها موجب خرابی ساختمان‌ها شد.

وی افزود: مهاربندی دیوار‌ها هزینه زیادی ندارد و این به دلیل نبود آگاهی ناظرین و پیمانکار است.

معاون عمرانی استاندار گفت: ساختمان‌های مسکن مهر کرمانشاه دیگر قابل استفاده نیست و باید مجددا از نو بازسازی شود.

وی گفت:٧٠ درصد از مدارس استان مقاوم سازی شده است و باقی آن‌ها نیز به زودی مقاوم سازی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بحران درباره رویارویی با زلزله

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.