سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز و بازسازی ۸۶ مرکز خانه بهداشت در زنجان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از تجهیز و بازسازی ۸۶ مرکز خانه بهداشت در استان باشروع طرح تحول سلامت خبرداد.

 گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ صائینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:طرح تحول سلامت در مناطق روستایی و شهری که زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند اقدامات قابل‌توجهی را انجام داده است.

وی  تجهیز و بازسازی ۸۶مرکز خانه بهداشت و ارائه خدامات ۱۰۰درصدی آزمایشگاهی و راه اندازی ۴۵ مرکز نمونه گیری را از جمله اقدامات با شروع طرح تحول سلامت اعلام کرد.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: درزمینه اقدامات درمانی دندان‌پزشکی نیز اقدامات خوبی انجام‌شده است ،که برای جمعیت زیر ۱۴ سال خدمات دندانپزشکی رایگان و برای جمعیت بالای ۱۴ سال با تخفیف ۳۰ درصد  انجام می‌شود و ۲۸ دندان‌پزشک در مناطق روستایی مستقر هستند.

صائینی افزود: در مناطق روستایی به‌طور میانگین برای هر ۱۵ هزار نفر یک دندان‌پزشک مشغول به فعالیت است و این تعداد دندان‌پزشک در مناطق روستایی کل جمعیت روستایی را پوشش می‌دهند.

به گفته وی طرح تحول سلامت موجب افزایش دو برابری دارو‌های موجود در خانه بهداشت روستایی شده است، این میزان  معادل ۴۳۶ قلم دارو است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به ساخت و بازسازی خانه‌های بهداشت مناطق روستایی استان اشاره کرد و گفت: تعدادی از خانه‌های بهداشت روستایی شرایط خوبی نداشتند که این تعداد از نوساخته شدند و مرمت و بهسازی سایر خانه‌های بهداشت تا هفته دولت سال ۹۷ تکمیل می‌شود.

صائینی افزود: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت خدمات دندانپزشکی در روستا‌ها بسیارکم بود، ولی امروز ارائه خدمات درمانی در روستا‌ها بهتر شده است.
انتهای پیام/ر

خانه‌های بهداشت در زنجان تا هفته دولت سال ۹۷ بهسازی می‌شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.