سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشرف زائران اهل تسنن هند و پاکستان به بارگاه امام رضا (ع)

۶۵ نفر از زائران اهل تسنن کشور هند و پاکستان برای نخستین بار به مشهد الرضا (ع) مشرف شدند تا با برافراشتن پرچم وحدت، همدلی و هم‌زبانی این اتحاد را به جهانیان نشان دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد کریم‌زایی مسئول کاروان کشور پاکستان گفت: اهل‌تسنن ارادت ویژه‌ای به اهل‌بیت (ع) و خاندان نبی مکرم اسلام (ص) دارند و آمده‌اند تا عرض ارادتی به پیشگاه امام رضا (ع) داشته باشند، چرا که معتقد هستند امام رضا (ع) ضامن همه مشتاقان و دلشیفتگان است.


وی افزود: رافت، مهربانی، بخشش، تقوا، زهد، عبادت و بزرگواری از خصلت‌های نیکو و پسندیده این وارث رسول الله (ص) است و به همین جهت است که شیعه و سنی علاقه زیادی به زیارت مرقد این امام همام دارند و اهل تسنن نیز همواره احترام ویژه‌ای به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) دارند.

کریم‌زایی با تاکید بر اینکه برکات زیارت امام رضا (ع) در زندگی اهل شیعه و تسنن بی‌شمار و تمام نشدنی است، خاطرنشان کرد: از دیدگاه ما بهترین تجلیل از شخصیت یک فرد، پیروی از سیره و سبک زندگی او و سرلوحه قرار دادن آن در امور زندگی است.

این زائر اهل تسنن تاکید کرد: تجلیل از بزرگان در تمام ادیان به عنوان یک فرهنگ شناخته می‌شود و از آنجایی که در دین مبین اسلام حمد فقط برای خداوند است بنابراین تکریم و بزرگداشت در این دین باید رنگ و بوی خدایی داشته باشد و به دور از خرافات باشد.

 مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای این کاروان‌ها برنامه‌های متنوعی از جمله تور حرم شناسی، نمایش فیلم، بازدید از موزه، جلسات پرسش و پاسخ و توزیع هدایا برگزار کرد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.