سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم ضروریات اولیه را در منزل داشته باشند/تخریب۸۰درصدی روستای جور کوهبنان

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به تخریب ۸۰ درصدی روستای جور گفت: مردم باید ضروریات اولیه در منزل داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور محمود محمدی نسب صبح امروز در دیدار با استاندار کرمان اظهار داشت: استان کرمان گسل های فراوان فعالی دارد و مردم خاطرات تلخی در زمینه زلزله دارند به همین دلیل حساسیتهای آن متفاوت است.

وی افزود: بعد از این جلسه از مناطق زلزله زده بازدید خواهیم داشت و کمک می کنیم تا مردم مناطق زلزله زده در مضیقه نباشد و در کل ما وضعیت اضطرار را پوشش می دهیم.

محمدی نسب عنوان کرد: کرمان استان پهناوری است که شهرها و روستاهای زیادی دارد و متاسفانه بافت بعضی از این منازل به دلیل خشت و گلی بودن شکننده هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: ضمن اینکه نباید مردم را ترساند، باید شبکه استانی به کمک ما بیایند و مردم آماده اتفاقات باشند و خود آنها حداقل ضروریات اولیه را در منزل خود داشته باشند.

وی گفت: در منطقه زلزله زده هجدک راور و کوهبنان آنجایی که خانه های مسکونی بازسازی شده بودند حجم تخریب و آسیب های آن کمتر بود و جاهایی که بازسازی صورت نگرفته مانند روستایی جور کوهبنان که در زلزله چند روز پیش ۸۰ درصد آن تخریب شده است و باید در زمینه نوسازی ساختمان ها کارهای اساسی انجام شود.

محمدی نسب بیان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که خود مردم در زمینه مقاوم سازی خانه های خود حساسیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: طبق پروتکل جمعیت هلال احمر باید ۱۶ قلم کالای اساسی در انبارهای جمعیت وجود داشته باشد و وضعیت انبارهای ما قابل قبول است و در این زمینه باید دولت کمک کند تا بتوانیم انبارها را در حد استاندار نگه داریم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: ایران کشور حادثه خیزی است و در جهان ۴۹ حادثه طبیعی وجود دارد که ۳۸ مورد آن در کشور رخ می دهد.

محمدی نسب بیان داشت: در صورت نیاز براساس وسعت حادثه رخ داده آماده باش منطقه ای و کشوری اعلام می کنیم.

 

انتهای پیام/س

 

 

مردم آماده اتفاقات باشند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.