سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده سابق سپاه صاحب‌الامر(عج)؛

امنیت وبازدارندگی یکی ازویژگی‌های برجسته نظام اسلامی است

سردارآبنوش گفت:دربحرین،یمن،سوریه وعراق نمی‌توان درعرصه‌های اقتصادی وفرهنگی به نتایج مطلوب رسیداماایران درامنیت کامل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سردارسالار آبنوش،فرمانده سابق سپاه صاحب‌الامر(عج)، یکشنبه شب در نشست بصیرتی که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با بیان اینکه عملیات کربلای پنج دستاوردهای بسیاری را به دنبال داشته است، اظهار کرد: قبل از این عملیات، تعداد قابل توجهی در سازمان ملل قطع‌نامه وجود داشت اما همه آنها برای به سخره گرفتن کیان مردم ایران و انقلاب بوده است.

وی از کربلای چهار به عنوان مقدمه کربلای پنج نام برد و اضافه کرد: اکنون برخی در مکان‌ها بدون توجه به شرایط دوران جنگ تحمیلی، تحلیل می‌کنند و می‌گویند که اگر فلان کار را انجام می‌دادند خوب بود؛ ما هیچ وقت مدعی نبوده که در دفاع مقدس ایراد و اشکال نبوده اما پاسخ دادن به تحلیل‌های این افراد را به شهدا واگذار می‌کنیم.

فرمانده سابق سپاه صاحب‌الامر(عج) با بیان اینکه در یکی از عملیات‌های دفاع مقدس هزاران شهید را تقدیم انقلاب کردیم، خاطرنشان کرد: برخی نسبت به درست بودن شیوه فرماندهی خود تردید داشتند اما امام خمینی(ره) در پاسخ به این افراد فرمود که نام شما به عنوان فرمانده در دنیای دیگری ثبت شده است به همین علت عملکرد خود را با توجه به رضای خداوند دنبال کنید که به امید او درست خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از عملیات‌های دفاع مقدس هزینه‌های بسیاری داده و شکست خورده‌ایم، تصریح کرد: بدون این شکست‌ها نمی‌توانستیم به پیروزی برسیم.

آبنوش یادآور شد: فرق نسل انقلابی با روشنفکران این است که این افراد محاسبات خود را بر اساس مادیات دنبال می‌کنند در حالی که ما معتقد هستیم که انقلاب اسلامی از جنس اسلام است و در برخی از عرصه‌ها شاهد عنایت‌های ویژه الهی هستیم اما در نگاه‌های مادی نمی‌توانیم هیچ تعریفی برای آنها داشته باشیم.

 وی با اشاره به اینکه معجزات بسیاری را در دفاع مقدس مشاهده کردیم، اظهار کرد: باید این معجزات و خاطرات را ثبت کنیم تا ماندگار و جاودان شود چرا که برخی که دارای نگاه‌های مادی هستند نمی‌خواهند این معجزات و خاطرات را باور کنند.

آبنوش از وضعیت اقتصادی نامناسب برخی از جانبازان و یادگاران دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: اکنون آرامش نظام و انقلاب اسلامی و تحقق اهداف مورد نظر امام خمینی(ره) آرامش این افراد است؛ امیدواریم عملکرد کنونی ما نیز به صورتی باشد که شرمنده آنها نشویم.

وی با تاکید بر اینکه شهدا حسینی شدن و اهل بیتی شدن را به معنای واقعی تعبیر کردند، عنوان کرد: روحانیون باید تریبون‌های خود را پیدا کرده و به دنبال تبلیغ باشند تا واقعیت‌ها را به مردم ارائه دهند و مردم قضاوت اصلی را دنبال کنند؛ هر چند طی این سال‌ها از دولت‌ها شانس نیاورده و مردم نتوانسته خوب انتخاب کنند اما این به معنای بد بودن مردم نیست چرا که این افراد همچنان پای انقلاب ایستاده‌اند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس از نزدیک شدن انقلاب اسلامی به سن 40 سالگی یاد کرد و افزود: اکنون در برخی از عرصه‌ها با کمبودهای مشخصی روبه رو هستیم اما همانند 40 سال گذشته که امام خمینی(ره) فرموده‌اند می‌توانیم مشکلات را رفع کنیم و تحقق این امر نیازمند تاکید بر ظرفیت‌های داخلی و تبعیت از ولایت فقیه است.

 وی با تاکید بر اینکه برخی از حرکت در مسیر انقلاب اسلامی خسته شده‌اند، عنوان کرد:‌ این افراد فکر می‌کنند که دیگران نیز همانند آنها هستند در حالی که اکنون در نظام اسلامی افراد بسیاری فعالیت دارند که می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های کشور به سمت افق‌های مورد نظر حرکت کنند.

آبنوش از امنیت و بازدارندگی به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته نظام اسلامی نام برد و گفت: اکنون در بحرین، یمن، سوریه و عراق نابسامانی‌های مختلفی قابل مشاهده است به همین علت در این کشورها نمی‌توان در عرصه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی نیز به نتایج مورد نظر رسید اما اکنون ایران در امنیت کامل قرار دارد.

وی ادامه داد: اگر آمریکا دست خود را از عربستان بردارد این کشور کمتر از هشت ساعت از بین می‌رود و اگر در کودتای ترکیه، اردوغان را بیدار نمی‌کردیم نظام ترکیه تغییر می‌کرد؛ در شرایط کنونی کمتر کشوری پیدا می‌شود که استقلال خود را حفظ کرده و به یک جزیره با امنیت بدون وابسته به دیگر کشورها تبدیل شده باشد.

 فرمانده سابق سپاه صاحب‌الامر(عج) با بیان اینکه رؤسای جمهور نمی‌توانند دستاوردهای منطقه‌ای را نتیجه تلاش دولت‌ها بدانند، گفت: اگر هم فردی مدعی این ادعا شد نباید اجازه دهیم این حرف‌ها از دهان او خارج شود؛ اکنون در ایران گروه‌ها به دو بخش ضدانقلابی و انقلابی تقسیم‌بندی می‌شوند که باید مقابله با گروه ضدانقلابی را به صورت جدی دنبال کنیم.

آبنوش با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب اسلامی یک قدرت نفوذ ناپذیر را در دنیای اسلام رقم زده است، عنوان کرد: اگر در هر جای دنیا به سمت ما موشکی شلیک شود قبل از اینکه این موشک به هدف برسد، آن کشور را با خاک یکسان خواهیم کرد؛ رهبر انقلاب اسلامی عاملان اصلی قدرت در عرصه موشکی کشور را به خوبی می‌شناسند و از این افراد حمایت ویژه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغ وزیر نفت مبنای مهندسی حفر، استخراج و پالایش در کشور با نگاه به روش قرارگاه خاتم‌الانبیا دنبال شود، گفت: طی سال‌های اخیر رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند اما مسؤولان فقط جلسات مختلف برگزار می‌کنند که این جلسات هیچ نتیجه‌ای به دنبال ندارد.

این یادگار دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جمعیت قابل توجهی از نمایندگان مجلس به وزیر اقتصادی رأی داده‌اند که قبل از آن در بخش گمرکی فعالیت داشت که بخش قابل توجهی از کالاهای قاچاق از این ورودی رسمی وارد کشور می‌شد؛ با این وجود به دنبال این هستیم که وضعیت اقتصادی نیز مطلوب شود؟.

 آبنوش با اشاره به مفاسد اقتصادی عنوان کرد: باید نام این افراد برای همگان آشکار شود نه اینکه فقط از برخی از آنها به صورت رمزی نام برده شود؛ اکنون در حالی مردم لنگ معیشت ظاهری خود هستند که برخی دیگر هزاران میلیاردی هزینه می‌کنند این نشان از ضعف مدیریت و نظارت و ارتباط هماهنگ میان برخی از آنها در راستای کمک به فسادهای اقتصادی است.

وی از زلزله کرمانشاه به عنوان یک حادثه غم‌انگیز یاد و خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در صندوق‌های انتخابات منطقه اصلی که زلزله آمد، رأی کمی داشت اما اکنون باید مشاهده کنیم که دولت در این منطقه چه عملکردی دارد و آستان قدس رضوی چه فعالیت‌هایی را دنبال می‌کند.

اتهای پیام/ح

برخی از حرکت در مسیر انقلاب خسته شده‌اند/برخی نمی‌خواهند معجزات دفاع مقدس را باور کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.