سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز واکسیناسیون بیماری لمپی اسکین در دامداری های آذربایجان غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از اجرای برنامه واکسیناسیون همزمان بیماری لمپی اسکین از اول دی ماه سال جاری در سطح دامداری های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: با توجه به فرا رسیدن زمان مایه کوبی عمومی بیماری لمپی اسکین، و برای جلوگیری از بروز خسارت اقتصادی به صنعت دامداری واکسیناسیون بر علیه این بیماری در سال 96 از ابتدای دی ماه در سطح استان به صورت رایگان آغاز شده است و به مدت 30 روز کاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های کنترل بیماری لمپی اسکین علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی - قرنطینه ای، واکسیناسیون مرتب و دوره ای توده جمعیت گاو، گوساله، گاومیش می باشد، افزود: در این راستا اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی مایه کوبی دام های سنگین (گاو، گوساله و گاومیش) را بر علیه بیماری لمپی اسکین به مدت 30 روز کاری در سطح استان با مشارکت 83 اکیپ آغاز کرده است.

داهیم یاد آور شد: با اجرای این طرح تعداد 320 هزار راس گاو، گوساله و گاومیش در بیش از  2 هزار و 850 واحد اپیدمیولوژیک در سطح استان آذربایجان غربی بر علیه بیماری لمپی اسکین ایمن خواهند شد.

بیماری لمپی اسکین یکی از بیماریهای واگیر و خطرناک گاو، گوساله و گاومیش است.

انتهای پیام/ح

مایه کوبی دام های سنگین آذربایجان غربی علیه بیماری لمپی اسکین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.