سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت انجمن ژئوتکنیک ایران؛

چهارمین دوره مسابقات ملی دیوار خاک مسلح برگزار می شود

چهارمین دوره مسابقات ملی دیوار خاک مسلح، توسط انجمن ژئوتکنیک ایران و به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس در اردیبهشت ماه 1397 برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهارمین دوره مسابقات ملی دیوار خاک مسلح، توسط انجمن ژئوتکنیک ایران و به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس در اردیبهشت ماه 1397 برگزار خواهد شد.

این مسابقات هر ساله به همت تعدادی از دانشجویان و با حمایت انجمن ژئوتکنیک ایران برگزار می شود. مشارکت و حضور بی سابقه دانشجویان مشتاقِ دانشگاه های سراسر کشور حاکی از استقبالِ فراگیر و علاقه مندی آنان نسبت به اولین مسابقه ی ژئوتکنیکی کشور است. این رویداد فرصتی است تا تیم های شرکت کننده در قالب تیم های دانشجویی بتوانند در یک مسابقه علمی و عملیاتی نسبت به طراحی و اجرای نمونه ای از دیوارهای خاک مسلح در مقیاس کوچک اقدام کنند و با مفاهیم و اصول شاخه ژئوتکنیک علم عمران، آشنا شوند.

در این مسابقات هر تیم با ساخت یک جعبه چوبی با ابعاد مشخص، آن را با ماسه خاکریزی و متراکم کرده و با نوارهای کاغذی مسلح می کند. هدف آن است که تیم ها دیوار خاک مسلّح بهینه و پایداری را برای تحمل خاک محصور شده در جعبه ماسه و نیز بارهایِ سربارِ قائم و افقی و دینامیکیِ در نظر گرفته‌شده، طراحی و اجرا کنند.

معیار اصلی داوری، استفاده از حداقل مقدار نوارهای کاغذی مسلّح کننده است. همچنین تیم ها بایستی همه فرآیندهای تحلیل و طراحی خود را از جمله آزمایش های مورد نیاز و نتایج آن ها، تحلیل و طراحی ها به صورت دستی و نرم افزاری و به شیوه ای مؤثر ارائه دهند.

آخرین مهلت ثبت نام در چهارمین دوره  مسابقات ملی دیوار خاک مسلح ، هشتم دی ماه سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/

آخرین مهلت ثبت نام در چهارمین دوره  مسابقات ملی دیوار خاک مسلح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.