سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه انگلیس: برجام هنوز زنده است اما برای زنده ماندن به همکاری نیاز دارد

«بوریس جانسون» در گفتگو با شبکه یک تلویزیون روسیه اعلام کرد برجام هنوز زنده است، اما به حمایت و کار نیاز دارد و اینکه کشور‌های ۱+۵ با یکدیگر در این خصوص همکاری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه انگلیس، در گفتگو با شبکه یک تلویزیون روسیه اعلام کرد لندن و مسکو در خصوص بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه توافق ندارند، روسیه بنا به موقعیتش، نظر خود را در این‌باره دارد.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: به نظر من این به معنای حمایت غیرمشروط نیست اما روسیه او را در قدرت نگه داشته است.

وی مدعی شد تمام ادله‌ موجود نشان می‌دهد دمشق پشت حمله شیمیایی در حومه ادلب بوده است. لندن آماده است در صورت درخواست آمریکا برای پاسخ به این حمله شیمیایی، حملات هوایی علیه دولت اسد انجام دهد.

بوریس جانسون درباره توافق هسته‌ای ایران نیز گفت برجام هنوز زنده است، اما به حمایت و کار نیاز دارد و اینکه کشورهای ۱+۵ با یکدیگر در این خصوص همکاری کنند.

وی در ادامه ادعا کرد: «خاورمیانه و منطقه خلیج (فارس) دوره بسیار سختی از تنش‌ها را تجربه می‌کند. در اینجا نقش ایران می‌تواند بسیار تحریک‌کننده باشد(!). در این دوره نیازمند جهش و همکاری با شرکای خود هستیم تا بتوانیم از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنیم».

«بوریس جانسون» جمعه گذشته برای رایزنی با مقامات روسیه وارد این کشور شد. سفر بوریس جانسون به روسیه، اولین سفر یک وزیر خارجه انگلیس به مسکو طی پنج سال گذشته است.

 انتهای پیام/

مصاحبه وزیر امور خارجه انگلیس با شبکه یک تلویزیون روسیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.