سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوشکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نشست‌های آستانه، یگانه مسیر حل بحران سوریه

یک کارشناس غرب آسیا گفت: ظرفیت اجلاس آستانه به گونه‌ای بوده است که این نشست‌ها می‌توانند به یگانه مسیر حل بحران سوریه تبدیل شوند.

محمدصادق کوشکی کارشناس غرب آسیا در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به توافقات صورت گرفته در نشست آستانه هشت در قزاقستان و فراهم شدن زمینه گفت و گوی سوری-سوری برای شکل دادن به آینده سیاسی سوریه، اظهار کرد: برگزاری نشست آستانه در برهه‌های زمانی مختلف تا به امروز منجر به خروج انحصار مذاکرت از ژنو  و  شکل دادن به مذاکراتی  بومی‌تر در سطح منطقه شده است.

این کارشناس غرب آسیا بیان کرد: حضور کشورهای منطقه‌ای  و  روسیه در غیاب آمریکا یک امر سازنده برای آینده سوریه بوده است چرا که  آمریکا و سعودی به همراه  اعراب مرتجع منطقه از جمله موانع صلح در سوریه بوده‌اند.

وی ادامه داد: اجلاس آستانه موفق بوده است زیرا بخشی از معارضین سوری که در  این اجلاس  شرکت کردند، گفت و گو را  به عنوان تنها راه حل و فصل بحران سوریه پذیرفتند. 

کوشکی گفت: تایید  سازمان ملل بر اجلاس چندگانه  آستانه تاکیدی بر کارکرد مناسب این نشست‌ها بوده است. 

این کارشناس غرب آسیا بیان کرد: مهمترین دستاورد اجلاس چندگانه آستانه بومی سازی بحران، خروج عناصر مداخله گر غربی و نیروهای مرتجع از بحران سوریه است که پیش از این زمینه تشدید تنش در دمشق را فراهم کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه راه حل بحران به دست کسانی است که بیشترین تماس را با آن  دارند، تصریح کرد: ظرفیت اجلاس  آستانه به گونه‌ای بوده است که این نشست‌ها می توانند به یگانه مسیر حل بحران سوریه تبدیل شوند، به طوری که حل بحران نیازی به اقدامات خشونت آمیز و دخالت‌ قدرت‌های فرامنطقه‌ای را نداشته باشد.

انتهای پیام /

اجلاس آستانه  زمینه گفت و گو ی سوری -سوری را فراهم کرد

 

برچسب ها: ترکیه ، ایران ، سوریه ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.