عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه گردشگری در برند شهری اهمیت زیادی دارد، بیان کرد: در این دوره از شورا تهران را به عنوان شهری دانشپایه طبق مباحث هوشمندسازی و شهر جهانی تعریف کردهایم زیرا برندسازی شهری برای افزایش گردشگری مهم خواهد بود.
وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی میتواند با مجموعههای گردشگری فعال شهرداری تعامل داشته باشد.
فراهانی با تاکید بر اینکه سرمایهگذاری در پروژههای شهری بسیار مهم است، خاطرنشان کرد:بر اساس آخرین آمار حدود 25 میلیارد تومان سرمایهگذار خارجی آماده سرمایهگذاری هستند اما سهم جذب سرمایه در پروژههای شهری صفر است.
فراهانی با بیان اینکه پروژههای شهری به عنوان اینکه شهرداری یک نهاد عمومی است کمتر در معرض ریسکهای سیاسی قرار دارد، گفت:از این حیث این بخش جذابیت بسیاری برای سرمایهگذاری خارجی دارد.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در جلسات ما مشخص شده سرمایهگذاران خارجی علاقمند سرمایهگذاری هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه موانعی وجود دارد که جلوی این سرمایهگذاری را میگیرد.
وی با طرح این پیشنهاد که کارگروه مشخصی در مدیریت شهری و اتاق بازرگانی تشکیل شود، بیان کرد: از این طریق میتوان به جذب سرمایهها از مسیر سازمان سرمایهگذاری و مشارکت مردمی شهرداری تهران برسیم زیرا معتقدم تحرک جدیدی در اتاق بازرگانی وجود دارد که میتواند سرمایهها را جذب کند.
فراهانی گریزی هم به مسئله کارآفرینان زد و گفت: اتاق بازرگانی به عنوان تجمیع کارآفرینان، استارتآپها و علاقمندان به ایجاد فعالیت در شهرداری تهران میتواند به مدیریت شهری کمک کند.
انتهای پیام/