سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جشنواره ابوریحان مطرح کرد:

افزایش میزان استناد به مقالات دانشگاه شهید بهشتی

زرقی گفت: در حوزه استنادات حدود ۵۰ درصد رشد داشته‌ایم و مقالات برتر در حدود 40 و سرانه ما 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین زرقی رئیس جشنواره ابوریحان صبح امروز در مراسم جشنواره ابوریحان که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای کیفیت در تحقیقات مسئله‌ای مهم است تا مشکلات نظام سلامت برطرف شود.

وی بیان کرد: افرادی که دارای ایده هستند به راحتی می توانند ایده خود را عملیاتی کنند تا کشور به تولید ثروت برسد.

زرقی افزود: در این دانشگاه کمیته پژوهشی برگزار می‌شود و طرح ها را بررسی می‌کند، در سال گذشته دانشگاه شهید بهشتی در رتبه دوم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دانشگاه ها بر اساس تولید علم، بودجه پژوهش، زیر ساخت پژوهشی و نیروی انسانی رتبه بندی می‌شوند.

معاون تحقیقات شهید بهشتی عنوان کرد: امروزه 2620 سند به نام دانشگاه شهید بهشتی ثبت شده است و تولیدات پژوهشی در حال حاضر 2 برابر شده است.

زرقی تاکید کرد: در دانشگاه بهشتی کیفیت از کمیت مهم‌تر است و این مسئله در این دانشگاه به طور جدی دنبال می شود. میزان استنادات به 18 هزار مرتبه رسیده است و ما اولین بار از دانشگاه های شریف و امیرکبیر و تربیت معلم پیشی گرفته ایم .

زرقی ادامه داد: در حوزه استنادات حدود ۵۰ درصد رشد داشته‌ایم و مقالات برتر در حدود 40 و سرانه ما 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

اجرای آموزش مجازی پژوهش در دانشگاه شهید بهشتی

وی افزود: ما کارگاه های متنوعی را در ستاد برگزار کردیم به طوری که در سال 95، 292 کارگاه آموزشی برگزار کرده ایم و ما به دنبال آموزش مجازی پژوهش در دانشگاه شهید بهشتی هستیم.

معاون تحقیقات شهید بهشتی اظهار کرد: ما همه محتوای علمی استادان شهید بهشتی را در سامانه بارگذاری کرده ایم و حوزه پژوهشگران دسته بندی شده است. واحدهای توسعه تحقیقات بالینی در بیمارستان ها انجام شده است و کارگاه های توانمند سازی برای اعضای هیئت علمی برگزار شده است.

بین المللی شدن 20 مجله دانشگاه شهید بهشتی 

زرقی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ مجله دانشگاه بهشتی، بین المللی هستند و بودجه تخصیصی پژوهش بین یک تا سه درصد است.

رئیس جشنواره ابوریحان یاد آور شد: در چاپ کتاب عملکرد خوبی داریم و کتابخانه مرکزی این دانشگاه  تجهیز شده است و همچنین سامانه جامع علمی گسترش پیدا کرده است.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.