سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی پست برای عرضه و فروش آنلاین تولیدات صنایع دستی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پست آمادگی عرضه و فروش تولیدات را در داخل و خارج کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: خرید و فروش در دنیا از شکل سنتی به آنلاین تبدیل شده و پست این آمادگی را دارد که تولیدات صنایع دستی را در داخل و خارج کشور عرضه و به فروش برساند.

وی افزود: امروزه پست هم در بازار‌های داخلی و هم خارجی نقش جدی ایفا می‌کند و تولیدکنندگان می‌توانند با فرصت‌هایی که شرکت زودل در اختیارشان می‌گذارد صنایع دستی را به دنیا بشناساند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: شاید در زمینه صادرات صنایع دستی تجربه خوبی نداشته باشیم، اما می‌توانیم با استفاده از تجربیات صادرات در حوزه‌های دیگر استفاده کرده و به مرور موانع موجود برای رسیدن به رونق صادرات صنایع دستی برطرف کنیم.

بزرگ نیا با اشاره به اینکه ایران در رتبه سی ام دنیا در حوزه صادرات صنایع دستی قرار دارد، افزود: به صنایع دستی کم توجهی شده و ورود به بازار و صادرات صنایع دستی ناچیز است و شناخت دنیا از تولیدات صنایع دستی بسیار کم است و افت و خیز‌های بازار موجب شد با وجود ظرفیت‌های بیشمار و تنوع تولید ایران از کشور‌های چین و هند عقب بماند.

وی با بیان اینکه در مازندران فارغ التحصیلان مرتبط با رشته صنایع دستی بسیار زیاد است، گفت: کارعقب مانده در مازندران بسیار زیاد وجود دارد. بسته بندی، برندسازی، شناخت بازارو فرصت همجواری با کشور‌های سی آی اس می‌تواند وضعیت صنایع دستی را دگرگون کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اختصاص ده درصد اعتبار مربوط به بسته حمایتی تولید دولت به تولیدات صنایع دستی و هنر‌های سنتی مازندران خبر داد.

بزرگ نیا افزود: اختصاص این اعتبار به صنعتگران کمک کند با فراهم آوردن مواد اولیه و ابزار مورد نیاز با تولید کالای با کیفیت و پایین آوردن قیمت صنایع دستی را رونق دهد.

انتهای پیام /ر

رونق صنایع دستی در بازار‌های خارجی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.