سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش ;

نرخ با سوادی در خراسان رضوی ۹۶ درصد است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گفت:نرخ با سوادی در خراسان رضوی ۹۶ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد؛ مصطفی اسدی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سواد آموزی گفت:  روز جهانی سوادآموزی با شعار "سوادآموزی در دنیای دیجیتال" تعیین شده است که در این راستا آموزش برای همه، آموزش‌های مادام العمر، رفع تبعیض جنسیتی در حوزه آموزش و توانمندسازی فراگیران مدنظر قرار می‌گیرد.

وی افزود:در اول انقلاب 47.5 درصد با سواد داشتیم و افتخار می کنیم امروز  در استان خراسان رضوی امار با سوادی به مرز 96 درصد رسیده است.

اسدی بیان کرد:همچنین هر سال 45 محتوا برای سواد اموزی تولید می شود که بخش اعظم ان در خراسان رضوی است که برگ افتخاری برای ماست.

وی گفت: در بحث جنسیتی اختلاف سواد زنان و مردان در کشور6.8 درصد و در خراسان 5.8 درصد است؛همچنین در بحث نسبت عدالت اموزشی شهر و روستا در کشور12.3 درصد و در خراسان 10.9 درصد است. در سال96  ،56 هزار و 300 نفر تمام مرحله های اموزش را می گذرانند.

اسدی بابیان اینکه امسال برای14هزار نفر تعهدپوشش دوره سواد داده شده است بیان‌کرد:
7 هزار نفر در دوره انتقال و 7 هزار نفر در دوره تحکیم تعهد دادیم که  تا امروز در دوره سواد8 هزار و 55 نفر معادل58 درصد ،در دوره انتقال99.5 درصد و 92 درصد در دوره  تحکیم جذب شده اند .

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گفت: امسال بیش از 2 هزار و 330  نفر معادل صد در صد اتباع خارجی جذب  کردیم. همچنین با جذب 11 هزار و 181 نفر در بخش روستایی رتبه چهارم کشور و جذب 20 هزار و 369 نفر سواد اموز زن  رتبه سوم کشور را داریم. همچنین در گروه 10 تا 19 سال که بازماندگان تحصیل هستند.  در این گروه   هزار و 111 نفر جذب شده اند.

وی اظهار کرد: معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان  در حلقه های کتابخانی رتبه دوم کشوربا جذب127 درصد در طرح خواندن با خانواده با جذب  98 درصد رتبه برتر را کسب کرده است.

اسدی گفت:  خراسان رضوی با 37 مراکز یادگیری و یاد دهی رتبه یک کشور را داشت و امسال تعداد این مراکز را به 74 افزایش دادیم که این مراکز همه غیر دولتی هستند.

همچنین عملکرد شورای پشتیبانی استان به لحاظ جلسات و مصوبات رتبه اول را کسب کرده است. در طرح مسابقه خانواده سلامت بیشترین تعداد نفرات برتر  از خراسان رضوی بوده اند.

وی گفت: یکی از سیاست های محوری سواد اموزی در کنار سواد اموزش قرآن است و  در طرح کلید بهشت اموزش درست و صحیح خوانی نماز و احکام نماز  ارائه می شوند. همچنین در تعدادی از مراکز قرآنی  بی سوادان  خود را حافظ قرآن کرده اند.

 
انتهای پیام//ف.ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.