سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌و پرورش لرستان:

برنامه سوادآموزی لرستان ۱۰۰ درصد تحقق یافته است

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌و پرورش لرستان از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه سوادآموزی ۱۷ هزار و ۵۰۰ بی‌سواد در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هاشم دالوند، با اشاره به اینکه ۹۲.۵ درصد جمعیت لرستان باسواد هستند، اظهار داشت: ۹۴.۵ درصد جمعیت مرد‌ها در لرستان باسواد بوده و ۹۰.۴ درصد جمعیت زنان استان نیز باسواد هستند.

وی بابیان اینکه ۸۶ هزار و ۳۹۳ نفر از جمعیت استان بی‌سواد هستند که ۳۱ هزار و ۶۹۶ نفر از این جمعیت را آقایان تشکیل می‌دهند و ۵۴ هزار و ۶۹۷ نفر از این جمعیت را شامل زنان می‌شود، تصریح کرد: امسال برنامه‌ریزی لازم را برای باسواد کردن ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر داشته‌ایم و آموزش‌های حوزه رایانه را برای ۱۰۰ نفر ارائه داده‌ایم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان با تأکید بر اینکه بیش از تعهد خود نیز آموزش‌های سوادآموزی را ارائه داده‌ایم و در این حوزه برنامه سوادآموزی ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر را تحقق ۱۰۰ درصدی داده‌ایم، افزود: ۹ هزار نفر در بخش سوادآموزی، ۷ هزار نفر در بخش انتقال و ۱۵۰۰ نفر در بخش تحکیم آموزش‌های باسوادی را طی کرده‌اند.

دالوند با اشاره به اینکه مراکز یادگیری راه‌اندازی شده که اقدامات حوزه سوادآموزی را به شکل منسجم و مانند مدرسه ارائه می‌دهند، گفت: اینکه فرد آموزش‌دهنده روستا به روستا بگردد و افراد بی‌سواد را آموزش دهد نداریم و همه افراد بی‌سواد در یک مرکز یادگیری جمع‌آوری و ثبت‌نام می‌شوند.

وی بابیان اینکه البته این مراکز در ایران نوپا هستند، اما در کشور‌های مختلف دنیا تعداد زیادی از این مراکز فعال هستند و سابقه طولانی در آموزش سالمندان دارند، تصریح کرد: سال گذشته ۱۰ مرکز یادگیری در لرستان داشتیم که امسال این تعداد را به ۱۴ مرکز ارتقا داده‌ایم و ۵ مورد از آن‌ها دولتی هستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان در خصوص ارائه آموزش‌های سوادآموزی به پناهندگان و اتباع خارجی نیز اظهار داشت: ۲۰ نفر از اتباع خارجی را در شهرستان ازنا تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار داده‌ایم.

دالوند خاطرنشان کرد: ۴۵ نفر از زندانیان شهرستان‌های خرم‌آباد، الیگودرز، دورود و بروجرد را تحت آموزش قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/د

تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه سوادآموزی در لرستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.