سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم اكران و رونمایی از مستند" گیلن باره"

مراسم اكران و رونمایی از مستند" گیلن باره" با حضور وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر اسبق اطلاعات در دانشگاه امیركبیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم اكران و رونمایی از مستند" گیلن باره" با حضور محمدحسین صفار هرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر اسبق اطلاعات در دانشگاه امیركبیر برگزار شد.

فتنه تمام شدنی نيست

وی با بیان اینكه در فتنه 88 كلام دشمن و نیروهای داخلی در ایران یكی شده بود، گفت:امام خمینی در نصیحت های خود نیز می‌فرمودند، هر وقت احساس كردید حرف دشمن و شما یكی شد باید نسبت به سرنوشت خودتان بیمناک شوید.

هرندی با اشاره به اینكه در فتنه 88 عده‌ای به اصل نظام هتک حرمت كردند، اظهار كرد: در آن روزها شعارهای مبنایی نظام جمهوری اسلامی ایران توسط عده‌ای به سخره گرفته شد و با آداب و مناسک مردم رسما درگیری شد و نهایت این جسارت ها در روز عاشورای 88 بود كه همه اعتقادات مردم را به چالش کشیدند.

وی با بیان جمله مقام معظم رهبری مبنی بر این كه جریان انتخابات بهانه و اصل نظام نشانه است، گفت: داستان فتنه به این سادگی ها نیست عده ای برای گرفتن انتقام و خسارت زدن آمده بودند كه در راس آن ها ایالات متحده آمریكا بود.

رئیس اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه اقدامات دشمن در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار كرد: دشمن از عناصر جاسوس و فتنه گر داخلی برای رسیدن به خواسته های خود استفاده می‌كند و فهمیده است كه برای تغییر در ایران به میانجی نیاز دارد یعنی واسطه‌ای كه به نوعی به دشمن وابستگی داشته باشد و هم نظام داخلی به آن ها نگاه بدی نداشته باشد.

وی با اشاره به جمله مقام معظم رهبری مبنی بر این كه جریان راس فتنه خارج از كشور است، گفت:دشمنان بیش از سی سال است كه كینه ملت ایران را در دل دارند.

هرندی با بیان اینكه فتنه در آینده میز ممكن است اتفاق بیفتد، یادآور شد: اجازه ندهیم عناصر سست عنصر و كسانی كه قدرت تشخیص بین منافع ملی و منافع شخصی شان را یا ندارند یا منافع ملی را قرابنی پای منافع شخصی می‌كنند در جایگاه های رفیع اداره مملكت بنشینند.

فضای مجازی هربه دشمن در فتنه 88

رئیس اسبق وزارت اطلاعات نیز با اشاره به این كه دانشگاه فضای علمی است و جایگاه تاریخ در علم جایگاهی ویژه است گفت: تاریخ آینه آینده بشر است و بشر بدون توجه و بهره برداری از تاریخ نمی تواند راه آینده خود را پیدا كند.

وی با بیان این كه بیش از یک سوم از قرآن داستان است، اظهار كرد: قرآن برای بیان تاریخ ٣ هدف دارد که به شرح زیر است:

١- تجزیه و تحلیل است كه با جمله "لعلكم تعقلون" می آید، فتنه ٨٨ نیز از جمله داستان‌هایی است كه باید تجزیه و تحلیل كرد و عوامل ایجاد و توقفش را بررسی كرد.2- بهره برداری و عبرت گیری است كه به روحیات افراد و شخصیت ها در موقعیت های مختلف می پردازد مانتد داستان طلحه و زبیر كه مانند داستان فتنه 88 است و حضرت علی(ع) در جنگ جمل با داستانی مشابه فتنه 88 روبه رو بود. 3 -به حركت درآمدن احساسات.

مصلحی با اشاره به این كه فتنه‌ 88 تنها یک حادثه نبود و باید رفت و آمدهای چندسال قبل آن را در نظر گرفتف اظهار كرد: قبل از انتخابات کمیتهصیانت از آرا تشکیل شد و شهاب الدین طباطبایی مسئولیت آن را پذیرفت البته اعضای آن به خارج از كشور رفت و آمد داشتند. 

وزیر اسبق اطلاعات با بیان این كه CIA و موصاد و MI6 ٣ضلع مكمل در طراحی نقشه علیه انقلاب اسلامی ایران هستند و از جاسوسان برای پیش برد منافع خود بهره می‌گیرند، گفت: یکسال و نیم قبل از انتخابات هنگامه شهیدی كه جاسوس بود و برای روزنامه های زنجیره‌ای مطلب می‌نوشت ١٢ نفر از ایران را به لندن برد و با نوری زاد به آموزش آن‌ها پرداخت.

وی با بیان اینکه فتنه آینده بدون سروصدا خواهد بود، گفت: فتنه 88 تمام نشده و اکنون نیز ادامه دارد چرا که فتنه 88 براندازی نظام را دنبال میکرد و هنوز به هدفش نرسیده است. قطعا بدانید در فتنه آینده شعارهای تند داده نمیشود و عکس امام نیز پاره نخواهد شد.

مصلحی با اشاره به نقش فضای مجازی در سال 88 گفت: آمریکاییها طراحی سنگینی در فضای مجازی كردند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند و ما از این طریق توانستیم سرویسهای اطلاعاتی منطقهای را که آمریکا به نیابت گرفته بود را نیز شناسایی کنیم و اطلاعاتی به دست آوریم که در حالت عادی به دست آوردن آنها ممکن نبود که این اطلاعات در بحث دستگیری ریگی بسیار موثر بود.

وی یادآور شد: بدانید که دشمن در بحث اقتصادی برنامهریزی سنگین کرده اغست و عوامل داخلی دشمن نیز در حال کار کردن هستند و میخواهند معضلات اقتصادی را با مشکلات اجتماعی عجین کنند.


انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.