سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گشایش واحد تخصصی دیابت در بیمارستان بعثت همدان

واحد تخصصی دیابت در بیمارستان بعثت همدان گشایش یافت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ صغری کوثری، مدیرعامل انجمن دیابت همدان گفت: با افتتاح مرکز دیابت در بیمارستان بعثت ،بیمارانی که دیابت آن‌ها در مراکز بهداشتی شناسایی شده برای کنترل و درمان به این مرکز دیابت مراجعه می کنند.

وی در ادامه ازچرایی انتقال این مرکز دیابت به بیمارستان بعثت اظهار داشت: به منظور بهره گیری بهتر بیماران دیابتی از خدمات بیمارستان ، کنترل و درمان ، نیاز به آزمایشگاه و فضای بیمارستانی، این مرکز به مکان فعلی منتقل شد.

مدیرعامل انجمن دیابت همدان درادامه اضافه کرد: هزینه ساخت مرکز دیابت در فضای بیمارستان بعثت همدان12 میلیون تومان بوده است و پرداخت این هزینه از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

کوثری خاطر نشان کرد: حضور متخصصان این رشته سه روز در هفته است که در صدد هستیم حضور آن ها را تا پنج روز در هفته افزایش دهیم.

وی به نقش موثر تغذیه و‌ رژیم درمانی در بیماران دیابتی اشاره کرد و گفت: کارشناسان تغذیه یک روز در هفته در این مرکز حضور خواهند یافت همچنین بعلت نبود چشم ‌پزشک‌ در درمانگاه بیمارستان بعثت با بیمارستان فرشچیان هماهنگ شده تا بیماران این مرکز را پوشش دهند.

مدیرعامل انجمن دیابت همدان بیان داشت: هزینه مشاوره و موارد آموزشی برای بیماران رایگان است اما ویزیت پزشک با هزینه دولتی اعمال می‌شود.

مدیرگروه بیماری‌های غیر واگیر و معاونت بهداشتی همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه هر شهرستانی باید یک مرکز دیابت داشته باشد گفت: در این واحد قرار است بیماران دیابتی شناسایی شده از طریق مراکز جامع سلامت در شهرستان همدان ، از خدمات پزشک متخصص داخلی ، کارشناس تغذیه و امکانات آزمایشگاهی بیمارستان بعثت بهره مند شوند .

راضیه سادات میرمعینی اضافه کرد: مراکز دیابت سطح یک موظف‌اند بیماران شناسایی شده را در بدو درمان به این مرکز ارجاع دهند تا بررسی‌های تکمیلی برای آن‌ها انجام گیرد و متناسب با نوع عوارضی که در بیماران مشاهده می‌کنند اقدامات درمانی را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیماران تحت درمان سالی یکبار باید به این مرکز ارجاع شوند، اظهارداشت از آنجایی که بیماری دیابت روی قسمت های مختلف بدن مثل «قلب، کلیه ها، ریه، اعصاب، چشم» تاثیر دارد، بنابراین در این مرکز آزمایشاتی برای تشخیص عوارض بیماری بر روی اعضای بدن انجام می‌شود.

مدیرگروه  بیماری‌های غیرواگیر و معاونت بهداشتی همدان توضیح داد: با توجه به غربالگری که در جمعیت روستایی داشتیم حدود 10 هزار بیمار دیابتی روستایی را تحت مراقبت قرار دادیم اما با طرح نوین سلامت، غربالگری در جمعیت شهری هم امکان پذیر شد به طوری‌که افراد بالای 30 ساله به مراکز و پایگاه‌های سلامت دعوت شده و به طور رایگان از لحاظ بیماری‌های قلبی و عروقی شناسی و خطر سنجی می‌شوند.

مرکز دیابت همدان در درمانگاه امام خمینی(ره) فعالیت می‌کرد اما از امروز این مرکز به فضای بیمارستان بعثت منتقل شده است.

انتهای پیام/غ

برای کنترل و درمان بیماران دیابت مرکز دیابت در بیمارستان بعثت همدان افتتاح شد. 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.