به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عطاءاله پورعباسی دبیر ستاد تحول در آموزش عالی سلامت گفت: از ابتدای سال 94 که بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تدوین شد سعی بر این بود تا ترجمان این بسته ها در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گروه های آموزشی، بوردهای تخصصی و سایر نهادهای متولی اجرای این بسته ها تدوین شود.

پورعباسی خاطر نشان کرد: در ابتدای کار این هدف با واسپاری ماموریت های مشترک که در اصل ماموریت هایی بودند که مستقیما از بسته های تحول احصا شده بودند، دنبال شد.

وی افزود: بسته های تحول و نوآوری نقشه راه حوزه آموزش علوم پزشکی است و لازم است این نقشه راه بسته به نیازهای سطوح مختلف اعم از ستاد، منطقه آمایشی، دانشگاه، دانشکده، گروه آموزشی و ... ترجمه شده و اقدامات لازم برای دستیابی به اهداف هر بسته در هریک از این سطوح تعریف شود.

الگوی کلی تدوین برنامه های اقدام طراحی شده است

دبیر ستاد تحول در آموزش عالی سلامت در این سه سال که از اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی می گذرد سعی شد گفتمان تحول در دانشگاه ها جا بیافتد و این توانمندی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ایجاد شود تا بتوانند ترجمان بسته ها را در دانشگاه ها و حوزه های زیرمجموعه خود تدوین کنند.

پورعباسی گفت: با تلاش هایی که در این سه سال انجام شد و همکاری هایی که در سطح ستاد وزارت بهداشت، مناطق آمایشی و دانشگاه های علوم پزشکی شکل گرفت اکنون این پتانسیل وجود دارد که ترجمان بسته ها در سطوح مختلف طراحی شود.

وی افزود: هدف این است که مجریان در هر سطح باتوجه به نیازها و ظرفیت هایشان این ترجمان را در قالب برنامه های اقدام تعریف کنند.

دبیر ستاد تحول در آموزش عالی سلامت با اشاره به اینکه الگوی کلی تدوین برنامه های اقدام طراحی شده است، گفت: به زودی طی نشستی با مسئولین مناطق آمایشی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور این برنامه ها نهایی می شود و رصد و ارزیابی اجرای بسته ها نیز براساس این برنامه ها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/