سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه سلامت دختران ایلام دوباره فعالیت خود را آغاز خواهد کرد

معاون بهزیستی استان ایلام با اشاره به تعطیل شدن خانه سلامت استان گفت: صدور مجوز برای فعالیت دوباره خانه سلامت دختران ایلام در حال طی کردن فرآیند اداری و در آینده نزدیک این مرکز فعالیت دوباره خود را آغاز خواهد کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  فرنگیس علیلیان مدیر خانه سلامت دختران ایلام ضمن تایید تعطیلی این مرکز از بروکراسی حاکم بر ادارات دولتی و نحوه‌ی واگذاری برنامه‌ها به سازمان‌های مردم نهاد انتقاد و اظهار کرد: متاسفانه دستگاه‌های دولتی تمایلی برای برون سپاری برنامه‌ها ندارند.

وی افزود: زمانی هم که دستگاهی می‌خواهد از طریق سازمان‌های مردم نهاد برنامه‌ای را اجرا کند آن قدر اعضای سازمان مردم نهاد را وارد بروکراسی اداری می‌کند که سمن مورد نظر به جای رسیدن به متن، باید به حاشیه‌ها بپردازد و در واقع هدف تشکیل سمن‌ها زیر سوال می‌رود.

زهرا همتی معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام علت تعطیلی خانه سلامت دختران مهر آشیان ایلام را استعفای مدیر سابق این مرکز و تمایل نداشتن برای اداره این مجموعه اعلام کرد.

زهرا همتی اظهار کرد: این مرکز به عنوان نخستین خانه سلامت دختران فروردین ماه توسط بخش خصوصی سال گذشته آغاز فعالیت کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت سازمان‌های مردم نهادی که تمایل به همکاری و تاسیس مراکز با بهزیستی را دارند باید مطابق آیین نامه ها و دستورالعمل‌های کشوری باشد، ممکن است برخی از این عزیزان آن را بورکراسی اداری بدانند.

معاون بهزیستی استان ایلام گفت: مدیر این مرکز با اداره شرایطی که برای خانه سلامت از سوی بهزیستی اعمال شده تمایلی به ادامه همکاری نداشته و پس از استعفا مجوز فعالیت این مرکز لغو شد.

 به گفته وی، در فراخوان جدیدی که به صورت عمومی از سوی این اداره کل در آبان ماه امسال اعلام شد واگذاری این مرکز به بخش خصوصی اعلام و یک نفر پس از طی مراحل قانونی و انجام مصاحبه های علمی و تخصصی برای اداره این مرکز انتخاب شده است.

همتی اظهار کرد: صدور مجوز برای فعالیت دوباره خانه سلامت دختران ایلام در حال طی کردن فرآیند اداری و در آینده نزدیک این مرکز فعالیت دوباره خود را آغاز خواهد کرد.

 اداره کل بهزیستی ایلام در فرودین ماه سال 1395 همزمان با هفته گرامی‌داشت مقام زن مرکزی با عنوان «خانه سلامت دختران» به منظور حمایت از دختران و زنان در معرض آسیب در ایلام راه‌اندازی کرد تا در کنار سایر پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی به صورت تخصصی به شناسایی دختران آسیب‌دیده بپردازد و پس از شناسایی و بازدید از کانون آسیب آنها را مورد حمایت مالی و معنوی قرار دهد تا پس از مدت زمان معینی هم با یادگیری یک فن به توانمندی برسند و ضمن برطرف کردن آسیب‌ها به روال عادی زندگی برگردد .

این مرکز که تحت نظارت مجموعه اورژانس اجتماعی اداره می‌شد قرار بود با همکاری فنی و حرفه‌ای شرایط اشتغال را برای فرد آسیب دیده فراهم کند.

انتهای پیام/ب

جزییات جدید از خانه سلامت دختران ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.