سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری ۱۵ افسر ارشد نظامی ترکیه در ارتباط با کودتای نافرجام

پانزده افسر ارشد نظامی به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام ترکیه در ده استان این کشور بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرق الاوسط، پلیس ترکیه 15 افسر ارشد نظامی را به اتهام ارتباط با شبکه گولن و دست داشتن در کودتای نافرجام دستگیر کرد. به گفته پلیس، هنوز یک افسر ارشد دیگر نیز تحت تعقیب است. 12 نفر از این نظامیان بازداشت شده در حال خدمت بودند.

این افسران نظامی در عملیات همزمان پلیس در آنکارا و 9 استان دیگر ترکیه دستگیر شدند. 9 نفر از افسران نظامی دستگیر شده در ژاندارمری مشغول به کار بودند و حفظ ثبات و امنیت مناطق روستایی را بر عهده داشتند.

تاکنون بیش از 50 هزار نفر، از جمله کارمندان دولت و ماموران امنیتی، به اتهام ارتباط با شبکه گولن و دست داشتن در کودتای نافرجام ترکیه بازداشت شدند و در انتظار محاکمه هستند. 150 هزار نفر نیز اخراج یا معلق از کار شده اند. آنکارا فتح الله گولن ، مخالف سرسخت دولت ترکیه، را عامل اصلی کودتای نافرجام سال گذشته می داند، اما وی تمامی این اتهامات را رد کرده است.

عملیات های پلیس برای دستگیری طرفداران گولن از ژوئیه 2016 تاکنون همچنان ادامه دارد. همچنین مقامات ترکیه روز جمعه از صدور حکم بازداشت 44 معلم خبر دادند. پیشتر نیز 28 معلم دیگر که سابقه تدریس در مدارس وابسته به گولن را داشتند، دستگیر شدند.

انتهای پیام/

بازداشت ۱۵ افسر ارشد نظامی ترکیه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.