سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردشگر اروپایی در بازدید از جاذبه‌های تاریخی خواف؛

فرهنگ غنی این منطقه وصف ناپذیر است

گردشگر اروپایی در بازدید از جاذبه‌های تاریخی شهرستان خواف فرهنگ و تاریخ خواف را بسیار غنی و وصف ناپذیر عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ برناردت لئونارد گردشگر اروپایی که از دیدن آسباد‌های نشتیفان شگفت زده شده بود گفت:آسباد‌های نشتیفان یک ابداع خیلی مهندسی و بسیار عالی است و تحسین می‌کنم انسان‌هایی را که توانسته اند در زمان‌های خیلی گذشته این بنا را بوجود بیاورند و برایم جالب است که هنوز تعدادی از این آسباد‌ها فعال هستند.


وی از تفاوتی که بین آنچه رسانه‌های خارجی از ایرانی‌ها توصیف می‌کنند و آنچه که او دراینجا می‌بیند اظهار تعجب کرد و افزود: ما در کشور خود جشن‌های ملی و مذهبی زیادی داریم، اما جشن بلند‌ترین شب سال را نداریم و این برایم جالب و شگفت آور است. 
 
محمود باعقیده مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان خواف هم در ادامه گفت:این گردشگر اروپایی که در شب یلدا مهمان مردم خواف بود با اسکان در اقامتگاه بوم گردی پوریعقوب ضمن آشنایی با جشن یلدا از نزدیک شاهد آداب و رسوم خانواده ایرانی در شب یلدا بود.

وی تصریح کرد: این گردشگر اروپایی که در سومین سفر خود به ایران شهرستان خواف را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده بود در بازدید از آسباد‌های نشتیفان و مدرسه تاریخی غیاثیه خرگرد، این مدرسه را از لحاظ معماری بسیار زیبا با رنگ‌های گرم و با وقار توصیف کرد.

انتهای پیام//ف.ج
 

بازدید گردشگراروپایی از بناهای تاریخی خواف

 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.