وی ادامه داد: مهم ترین مسئولیت موسس غیردولتی صرفا راهاندازی یک فضای آموزشی نیست و بلکه سرمایهگذاری در امر آموزش و پرورش و اثرگذاری بر آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه سازمان یک سیستم است و همه اجزا باید در کنار هم کار را پیش ببرند، بیان کرد: ضرورت مدارس غیردولتی کیفیت بخشی است و انتظارات از این مدارس ایجاب می کند تا کیفیت بخشی در این راستا تقویت شود که هدایت، نظارت بر کارها و توانمندسازی نیروی انسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
زینی وند با بیان اینکه بخشی از معلمان مدارس غیردولتی نیروهای آزاد هستند، تصریح کرد: نقش معلمان با صلاحیت و آموزش دیده و ارائه الگوهای برتر نقش تعیین کننده است و اگر سازمانی نیروی انسانی توانمندی وجود نداشته باشد نمی توان به اهداف سازمانی دست یابیم بنابراین آموزش معلمان و استفاده از ظرفیت ها به موسسان برای آموزش های ضمن خدمت باید در دستور کار قرار گیرد.
وی به بحث نظارت در مدارس و مراکز غیر دولتی اشاره و بیان کرد: ۲ رویکرد مچ گیری و رها سازی در امر نظارت ها بوده و در مواردی نظارت بر مراکز دیر هنگام انجام شده است.
زینی وند با اشاره به اینکه برخی از موسسان غیردولتی به قانون پایبند نیستند و به این جهت نگاه به تمام مدارس و مراکز تغییر می کند، بیان کرد: باید برنامهای مستمر برای نظارتها انجام شود و باید برنامه ریزی ها به گونهای باشد الگوی شهریه رعایت شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تصریح کرد: در الگوی شهریه باید به اقتضائات محیطی و شرایط محلی توجه شود، همچنین شهریه باید متناسب با برنامه مدارس ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه میزان شهریه مدارس غیر انتفاعی باید تا فروردین ماه مشخص شود، افزود: قرار بر این است تا کارگروه الگوی شهریه براساس ماده ۱۵و ۱۶قانون در مناطق تشکیل شود و بعد از تعیین و بازتعریف در مناطق بررسی شود و در سازمان هم کارگروه تخصصی برای شهریه داریم ور واقع با این شرایط مرجع اول موسس برای پیگیری تعیین شهریه کارگروه منطقه است.
زینیوند تصریح کرد: در مورد شهریه مدارس غیردولتی شهریه ثابت و فوقبرنامه داریم و متناسب با برنامهها شهریه فوقبرنامه تعیین می شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: فعالیت های فوق برنامه بخشی از برنامه های مدارس غیردولتی است و انتظار داریم این برنامهها به ارتقای علمی و عملی دانش آموزان منجر شود اما در مواردی بخشی از کتاب درسی سال آینده در ایام تابستان به دانشآموز تدریس و این مسئله اجباری برای حضور در مدرسه است.
وی به تدوین سندی برای عملکرد در حوزه پرورشی اشاره و بیان کرد: حوزه عملکردی محدود به تعلیم و آموزش نیست و ارتقای بحث آموزشی و پرورشی باید ت ام با هم باشد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی به کیفیت بخشی مدارس تاکید و اظهار کرد: اگر مدارس غیردولتی در امتحانات سال آتی به اهداف نرسند در شورای نظارت روی مدارس تصمیم گیری انجام شود همچنین بحث دستورالعمل نظارت در قالب سامانه نرم افزاری اعلام می شود.
زینی وند در پایان بیان کرد: در بحث دستورالعمل خود ارزیابی نظارت در دستور کار جدی قرار دارد و رتبه بندی مدارس غیردولتی براساس سند تحول بنیادین تکلیف قانونی است که این دستور العمل یکی از پیش شرط هاست.
انتهای پیام /