سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد:

راه اندازی اولین نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی روستایی کشور در خمین

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: اولین نمایشگاه صنایع دستی روستایی کشور در روستای اسفنجه خمین راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: اولین واحد تولیدی و نمایشگاهی صنایع دستی روستایی کشور در روستای اسفنجه از توابع شهرستان خمین راه اندازی می‌شود.

حسینی افزود: یکی از هنرمندان صنایع دستی استان در روستای اسفنجه با اختصاص یک واحد کارگاه تولیدی آثار چوبی، انبار و فضای نمایشگاهی و فروشگاهی در حال ایجاد اولین واحد تولیدی و نمایشگاه دایمی آثار صنایع دستی روستایی به شکل منسجم در کشور است.

وی اضافه کرد:این واحد تولیدی، نمایشگاهی در وسعت ۳۲۰ متر مربع در حال احداث و تجهیز است و همزمان با دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: در راستای حمایت از اشتغالزایی روستایی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی در خصوص تجهیز کارگاه این واحد تولیدی و نمایشگاهی اقداماتی صورت می‌گیرد و امیدواریم با رایزنی‌های به عمل آمده شرایط برای تخصیص اعتبار تسهیلات روستایی به این واحد نیز هموار شود.

وی بیان کردک بجز امتیاز منحصربه فرد بودن این واحد در کشور، امتیاز قرار گرفتن در یکی از مسیر‌های گردشگری هم موجب ممتاز بودن این حرکت است.

روستای اسفنجه در مسیر محور گردشگری بخش کمره شهرستان خمین و در نزدیکی دستکنده‌های تاریخی و امامزاده روستای تهیق و سراب روستای خان آباد قرار دارد.


انتهای پیام / ج

اولین نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی روستایی کشور در خمین را ه اندازی می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.