سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقیق درباره اظهارات نماینده مجلس ترکیه درخصوص توطئه قتل مخالفان در اروپا

دادستانی آنکارا دستور تحقیق درباره ادعای تلاش برای کشتار مخالفان ترکیه‌ای ساکن کشورهای اروپایی را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستانی آنکارا دستور تحقیق درباره اظهارات یک نماینده مجلس را صادر کرد که گفته بود به چند آدمکش مأموریت داده شده است که مخالفان ترکیه ای ساکن کشورهای اروپایی را به قتل برسانند.

بر این اساس، دادستان کل آنکارا گارو پایلان (Garo Paylan)، نماینده مجلس ترکیه را دعوت کرده است که به عنوان شاهد، اطلاعات خود را در اختیار مقامات قضایی بگذارد.پایلان روز چهارشنبه گفته بود اطلاعاتی در دست دارد که بر اساس آنها، طرح هایی برای ترور اتباع ترکیه ساکن اروپا به خصوص در آلمان در دست تهیه است.

وی اضافه کرده بود که برخی نهاد ها در ترکیه، آدمکش هایی را به همین منظور به خدمت گرفته اند. به گفته او اهداف انتخاب شده شامل دانشگاهیان، دانشجویان، روزنامه نگاران و سیاست مدارانی هستند که از جانب دولت ترکیه به عنوان خائن معرفی شده اند.

به دنبال کودتای نافرجام 15 ژوییه 2016، مقامات ترکیه دست به پاکسازی گسترده طرفداران فتح الله گولن زدند. این شخص هرگونه دخالت در کودتا را رد کرده است. با این حال، رجب طیب اردوغان -- رییس جمهور ترکیه -- بارها آلمان را متهم به حمایت از تروریستها کرده است. بسیاری از طرفداران گولن و نیز هواداران پ ک ک در آلمان زندگی می کنند.

در ژانویه 2013، سه مخالف کرد دولت ترکیه به ضرب گلوله در پاریس کشته شدند. اعضای کمیته تحقیق فرانسوی انگشت اتهام را به سوی سرویس های اطلاعاتی ترکیه دراز کردند. عمر گونای (Omer Güney )فردی که مظنون به این ترور بود سال گذشته پیش از اتمام جلسات دادگاه بر اثر بیماری جان باخت و دستگاه قضایی فرانسه نتوانست کشف کند که آیا او دستوری برای انجام ترور دریافت کرده بود یا خیر.

انتهای پیام/

ترور مخالفان ترک در اروپا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.