سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم:

شکل گیری پدیده ی کودکان بی‌سرپرست اینترنتی

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت:کودکان بی سرپرست اینترنتی عنوانی است برای کودکانی که والدینشان بیشتر ساعات روز خود را در فضای مجازی سپری می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛کاویانی،مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: طبقه جدیدی از کودکان با عنوان کودکان بی سرپرست اینترنتی در سطح اجتماع در حال شکل‌گیری است که حداقل دو، چهار و 6 ساعت در روز از نظارت، ارتباطات و سرپرستی عاطفی والدین محروم هستند.

وی با اشاره به پیام‌های کلیپ‌ها و پیامک‌ها در فضای مجازی اظهار کرد: باید دانست این محتواها بر چه اساس و نیاتی ارسال شده و پشت پرده آنها چیست زیرا ممکن است کاربران ارسال کننده آنها در خارج کشور باشند بنابراین برنامه‌های جدید مهندسی آسیب‌های اجتماعی را به صورت نرم تعریف می‌کنند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم خاطرنشان کرد: این آسیب‌ها در قدم نخست کودکان و در قدم دوم والدین را متأثر می‌کند و درباره فضای اقتصادی جامعه از یک طرف و فضای اجتماعی و اخلاقی از طرفی دیگر است.

کاویانی با اشاره به آسیب‌های استفاده غیر اصولی از فضای مجازی گفت: استفاده غیراصولی از فضای مجازی به عنوان مهم‌ترین آسیب در حوزه کودکان در حال شکل‌گیری است؛ بنابراین کودکان در قدم اول قربانیان آسیب‌های فضای مجازی هستند.

وی خاطرنشان کرد: طبقه جدیدی از کودکان با عنوان کودکان بی‌سرپرست اینترنتی در سطح اجتماع در حال شکل‌گیری است که حداقل دو، چهار و 6 ساعت در روز از نظارت، ارتباطات و سرپرستی عاطفی والدین محروم هستند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم عنوان کرد: کودکان یتیم اینترنتی شامل افرادی هستند که بر اساس ظاهر پدر و مادر دارند، ولی والدین آنها فرصت تعامل با کودک را ندارند زیرا در ساعت مفیدی که در جمع خانواده همه حضور دارند و باید به تعامل و تحکیم ارتباط خانواده صرف شود این زمان را در فضای دیگر هزینه می‌کنند.

کاویانی با اشاره به تعبیر والدین غایب گفت: به عنوان مثال پدرانی که بر اساس ضرورت شغلی مجبور هستند یک هفته، سه ماه و 6 ماه به دور از خانواده باشند از آنها به والدین غایب تعبیر می‌شود؛ کودکان در این فضا به شدت احساس تنهایی می‌کنند.

انتهای پیام/ش

کودکان،قربانیان آسیب های فضای مجازی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.