سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلاق دامن گیرخانواده ها در ریگان

امام جمعه ریگان گفت:یکی از مسائل اجتماعی که در ریگان دامن گیر خانوادها شده مساله طلاق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با اشاره به فرا رسیدن روز ملی ایمنی در برابر زلزله گفت:در کشورهای پیشرفته ساخت و ساز های مسکونی و تجاری آنقدر کارشناسی شده و مهندسی است که زلزله هایی که در کشور ما تلفات جانی می گیرد در آن کشور ها این زلزله های معمولی هیچ گونه تلفاتی را در بر نخواهد داشت.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه بلایای طبیعی خبر نمی کند،ادامه داد: در همه حال باید آمادگی برای بلایای طبیعی را در کشور داشته باشیم. برخی از این ها به ملت بر می گردد که باید به نکته هایی که مسئولین مربوطه می گویند توجه داشته باشند و برخی هم به خود مسئولین بر می گردد. امیدواریم به سمتی برویم که بلایای طبیعی همچون زلزله تلفات جانی نداشته باشد.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی هستیم، افزود:سال اقتصاد مقاومتی رو به پایان و چند ماه دیگر تا پایان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال باقی نمانده است اما مردم همچنان در انتظار عملی شدن وعده ها هستند. مسئله ی بالا رفتن قیمت ها، گرانی ها، اشتغال و بیکاری جزو دغدغه های اصلی و اولویت اصلی خانواده ها است.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب های اجتماعی که در شهرستان ریگان دامن گیر خانواده ها شده است مسئله طلاق است،افزود: اگر بحث طلاق جدی گرفته نشود در آینده ما چیزی به نام خانواده نخواهیم داشت. همه خانواده ها و بزرگان در صلح و سازش بین فرزندتان همت کنید. شوراهای حل اختلاف زحمات زیادی را می کشند و ما از آنها تشکر می کنیم اما خانواده ها نسبت به بحث طلاق بی تفاوت نباشند.

خطیب جمعه ریگان تصریح کرد:اگر آمار طلاق بالاتر رود مشکلات اخلاقی جامعه بیشتر می شود و هرچقدر بنیان خانواده مستحکم تر بشود ما آفات اخلاقی کمتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد:با پیگیری ها و تحقیقات مشخص شده است که پنجاه درصد طلاق ها به بحث بیکاری و اشتغال بر می گردد. کارهایی در زمینه اشتغال در شهرستان شده است اما جوابگو نیست. بخشی از طلاق ها هم به فضای مجازی بر می گردد. والدین توجه داشته باشند که بحث فضای مجازی هم تهدید است و هم فرصت.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه ۹دی، اظهارکرد:ملت فهیم و آگاه ایران اسلامی با حضور تاریخی خود در حماسه ۹ دی نقاب تزویر از چهره ی سران فتنه و حامیان پشت صحنه ی آن پایین کشیدند.

امام جمعه ریگان ادامه داد: حضور میلیونی مردم در حماسه ۹دی در قالب یک رفراندوم ملی نشان داد که مردم مدافع انقلاب و ارزش های انقلاب و جایگاه رهبری هستند و هر جریان و شخصیتی را تنها با همین ملاک می سنجند و ارزیابی می کنند.

انتهای پیام/ی

حماسه 9دی ماه یک رفراندوم ملی بود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.