سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره آب و فاضلاب اردستان:

آبرسانی ۸۰ روستای اردستان به وسیله تانکر

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان با بیان اینکه ۲۰ روستای شهرستان به صورت مستقیم به شبکه آبرسانی اصفهان متصل است، گفت: حدود ۸۰ روستا نیز به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید عباس شریعتمدار شامگاه پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهرک ولیعصر (عج) در شهر اردستان و در جمع خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهرک ولیعصر(209) به طول 1.5  کیلومتر با اختصاص بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات آب و فاضلاب آغاز شده و مجموع طرح فاضلاب این شهرک با بیش از 5 کیلومتر لوله گذاری اصلی و فرعی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون مرحله نخست آن در حال اجرا است، افزود: مرحله دوم نیز 7 میلیارد و 500 میلیون ریال نیاز دارد که باید از محل اعتبارات استانی و خودیاری 350 مشترک این شهرک تامین و اجرایی شود.

رئیس آبفای شهرستان اردستان بیان کرد: متقاضیان می‌توانند حق انشعاب را در 24 ماه به صورت اقساط پرداخت کنند و تنها تا پایان سال جاری فرصت استفاده از این طرح را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه برای تامین آب آشامیدنی در شهرستان اردستان 2 حلقه چاه جدید در شهرهای زواره و مهاباد حفر شده است، خاطرنشان کرد: همچنین نسبت به تعویض یک ایستگاه جدید با بیش از 17 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت آب و فاضلاب اقدام شده است.

شریعتمدار با بیان اینکه 100 درصد جمعیت شهری این شهرستان زیر پوشش شبکه آبرسانی هستند، ادامه داد: 20 روستای شهرستان به صورت مستقیم به شبکه آبرسانی اصفهان به اردستان متصل است و حدود 80 روستا نیز به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه 65 درصد آب آشامیدنی شهرستان اردستان از اصفهان و 35 درصد از آب چاه‌های عمیق تامین می‌شود، اظهار داشت: تا کنون 440 کیلومتر شبکه توزیع در شهرستان اجرا شده و در مجموع  13 هزار و 500 مشترک از این شبکه استفاده می‌کنند.

رئیس آبفای شهرستان اردستان سرانه مصرف آب در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد را 220 لیتر در شبانه روز اعلام کرد و گفت: با توجه به میزان هدر رفتن آب در این شهرستان با اقدام‌های صورت گرفته در چند سال گذشته میزان هدر رفتن آب از 24 درصد به 19 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: نسبت به نصب بنر، توزیع بروشور و انجام کارهای تبلیغاتی و اجرای جشن زنگ آب در مدرسه‌ها از سوی این مجموعه در شهرستان اقدام‌هایی صورت گرفته اما ائمه جمعه، رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی اردستان نیز باید مردم را در زمینه صرفه جویی در مصرف آب ترغیب کنند.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهرک ولیعصر (عج) در شهر اردستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.