سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرکت لاکپشت وار شاخص باسوادی در آذربایجان غربی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی ۱۹۵ هزار بیسواد دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، محمد رضا نجفی تعداد افراد بی‌سواد در گروه هدف ۱۰ الی ۴۹ سال این استان را حدود ۱۹۵ هزار نفرعنوان کرد و افزود: این تعداد از میان دومیلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۰۹ نفر واجد شرایط تحصیل در استان است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه در بانوان گروه سنی ۶ سال به بالاتر حدود ۷۶ درصد و مردان ۸۸ درصد از کل افراد واجدالشرایط تحصیل باسواد هستند اظهارداشت: این آمار نشان‌دهنده پیشی گرفتن مردان نسبت به زنان در سواد است.

نجفی از برپایی ۳۶ مرکز یادگیری خبر داد و اظهار داشت: در این مراکز علاوه بر سوادآموزی به مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی نیز پرداخته می‌شود همچنین مهارت‌های شهروندی، مهارت‌های فردی ،مهارت‌های اجتماعی و انواع مهارت‌های دیگر در کنار سوادآموزی آموزش داده می‌شود تا در جهت ایجاد انگیزه نقش ایفا کرده و افراد در کلاس‌های سوادآموزی حاضر شوند.

 

وی در خصوص دلایل بازماندگی آذربایجان غربی از میانگین باسوادی کشوری گفت: کمبود منابع مالی، کمبود منابع انسانی، عدم انگیزه افراد بی‌سواد جهت شرکت در کلاس‌های سوادآموزی، همچنین وجود کودکان بازمانده از تحصیل وعدم وجود امکانات  برای آموزش و ازجمله ها دلایلی هستند که  تعداد افراد بی‌سواد را در جامعه افزایش می‌دهند.

آذربایجان غربی در شاخص باسوادی رتبه سی ام کشوری را داراست.

انتهای پیام/ع

۱۹۵ هزار بی‌سواد در آذربایجان غربی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.