سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ شیوع مواد مخدر در استان قزوین کمتر از سه درصد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، نرخ شیوع مواد مخدر در استان را دو و ۹۷ دهم درصد اعلام کرد و گفت: قزوین از استان‌های حد وسط کشور در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ اردشیر صفا پور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در جلسه ستاد مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر افزود: حدود ۲۶ هزار معتاد در استان وجود دارد که از این تعداد حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

صفا پور افزود: از مجموعه معتادانی که به مراکز درمانی ترک اعتیاد  مراجعه کرده اند ۵۰۰ نفر زن هستند.

وی، نرخ شیوع اعتباد در حوزه دانش آموزی را  یک  و ۹۳ دهم درصد و در حوزه کارگری را قریب به ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: در واحد‌های صنعتی شیب تندی در این زمینه وجود دارد.

ذوقی رییس کمیته حقوقی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم در این جلسه گفت: می‌توان موضوع اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را از طریق دادگاه‌های درمان مدار و مراقبت‌های پس از خروج را به صورت کامل اجرا کرد و جلوی بسیاری از مشکلات و هزینه‌ها را گرفت.

مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم گفت: از اول امسال تاکنون ۴۹۹ معتاد متجاهر مرد و ۸۸ معتاد متجاهر زن در استان شناسایی شده است.

مهرام در ادامه گفت: ۱۱۳ مرکز ام ام تی فعال (مرکز درمان سو مصرف مواد) و ۲۲ مرکز اقامتی فعال که یک مورد از آنان برای زنان است در استان وجود دارد.

وی گفت: امسال ۱۷ هزار و ۱۹۵ نفر درمراکز اقامتی، زندان و ام ام تی تحت درمان قرار گرفتند که ۶۷ درصد آن‌ها در گروه مصرفی تریاک شیره و سوخته، ۲۵ درصد در گروه مصرفی هروئین، کراک و متادون غیر قانونی بوده اند و ۸ درصد در سایر گروه جای داشته اند.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.