سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وظیفه شوراها تنها نظارت بر ساخت و ساز نیست

استاندار همدان گفت: وظیفه شوراها تنها نظارت بر ساخت و ساز نیست و باید در مسائل اجتماعی، فرهنگی و سایر مسائل شهر از جمله محیط زیست نیز نقش موثر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان در نخستین نشست شورای اسلامی استان همدان افزود: جایگاه شوراها در نظام اسلامی جایگاه بسیار مهم و بی بدیلی است و چندین اصل از قانون اساسی در ارتباط با شوراها وجود دارد.

وی با بیان اینکه جایگاهی که این قانون برای شوراهای اسلامی روستا، شهر، بخش، شهرستان و استان و شورای عالی استان ها قائل شده است افزود: شوراها در حد یک مجلس محلی در سطح روستا و شهر و یک مجلس ملی در سطح شورای استان ها است.

استاندار همدان گفت: باید به گونه ای عمل شود تا استان همدان که اولویت آن گردشگری است بتواند از این مزیت بهره مند شود.

نیکبخت ادامه داد: وظیفه شوراها فقط نظارت بر ساخت و ساز نیست و باید در مسائل اجتماعی ، فرهنگی و سایر مسائل شهر از جمله محیط زیست نیز نقش موثرداشته باشند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری همدان نیز گفت: جایگاه شوراها فرادستی است و نگاه دولت به شوراهای فرادستی و شوراهای استان است.

سیدحسین جعفری افزود: ارائه خدمات مناسب در حوزه شهری مستلزم اشراف مدیر بر نظام اداری است و مدیریت شهری با کسب تمام اطلاعات و استفاده از خرد جمعی به ‌ویژه نخبگان و دانشگاهها می‌تواند بستر مدیریت واحد و نظام هماهنگ شهری را به وجود آورد.

در این آیین رضا غلامی به عنوان رئیس شورای استان انتخاب شد.

انتهای پیام/ د

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.