سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه آمریکا: در مورد برنامه موشکی ایران میان آمریکا و جامعه بین المللی اتفاق نظر وجود دارد!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد اکنون در مورد برنامه موشکی ایران میان آمریکا و جامعه بین المللی اتفاق نظر وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد اکنون در مورد برنامه موشکی ایران میان آمریکا و جامعه بین المللی اتفاق نظر وجود دارد.

بر این اساس، شبکه تلویزیونی الحدث در گفتگو با کریستین جیمز -- سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا -- به بررسی تحولات اخیر یمن و شلیک اخیر موشک انصار الله به سوی ریاض پرداخت.

جیمز درباره موضع آمریکا در این خصوص و اینکه این موشک نشانه هایی از ایرانی بودن را با خود حمل می کرد گفت: موضع آمریکا در این باره خیلی واضح است، دیروز وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای پرتاب موشک از جانب حوثی ها به سوی ریاض را به شدت محکوم کرد. این دومین بار در طول یک ماه گذشته است که حوثی ها به سوی عربستان موشک پرتاب می کنند و این موضوع باعث نگرانی است. باید بگویم عربستان حق دارد از خود در مقابل این موشک ها دفاع کند و آمریکا وقوع چنین حملاتی را علیه ریاض محکوم می کند.

جیمز در مورد اینکه آیا پس از پرتاب موشک دوم به سوی ریاض هیچ گونه تماس و ارتباطی بین ریاض و واشنگتن صورت گرفته است، گفت: وزارت خارجه آمریکا دائما با مقامات عالیرتبه در عربستان در تماس و ارتباط است. ما درباره بسیاری از پرونده ها از جمله پرونده امنیتی گفتگو می کنیم. این روند تغییر نخواهد کرد و ما چنین حوادثی را با شرکای سعودی خود بررسی خواهیم کرد.

جیمز در پاسخ به این پرسش که آیا امکان هیچ گونه تحرک و فعالیت بین المللی به رهبری واشنگتن در مقابله با برنامه موشکی ایران وجود دارد؟ گفت: ما با شرکای خود و جامعه بین المللی درباره نگرانی های خود از انتقال تسلیحات خطرناک به شبه نظامیان حوثی گفتگو کرده ایم و به این گفتگو ادامه خواهیم داد. در این خصوص که اقدامات ایران با قطعنامه های بین المللی از جمله قطعنامه 2231 تناقض دارد اختلاف نظر وجود ندارد. این قطعنامه، انتقال اسلحه به طرف های دیگر و مسلح کردن آنان را ممنوع می کند. ما به تحقیقات خود در زمینه اقدامات ایران در تسلیح حوثی ها ادامه می دهیم و در عین حال می گوییم این موضوع نگران کننده است.

جیمز در ادامه گفت: من نمی خواهم درباره تصمیماتی که قرار است در این زمینه اتخاذ شود پیش گویی کنم اما بدون شک بر این پرونده متمرکز می شویم و با هم پیمانان خود درباره این موضوع بسیار با اهمیت گفتگو خواهیم کرد. اکنون در مورد برنامه موشکی ایران بین آمریکا و جامعه بین المللی اتفاق نظر وجود دارد و سازمان ملل هفته گذشته گزارشی را درباره برنامه موشک های بالستیک ایران ارائه کرد. آمریکا تنها کشوری نیست که خواهان توقف برنامه موشکی ایران است و در این زمینه اتفاق نظر وجود دارد.

جیمز در پاسخ به این پرسش که آیا مجازات بزرگتری برای ایران در خصوص برنامه موشکی این کشور در نظر گرفته شده است؟ گفت: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا حدود دو ماه پیش درباره راهبرد جدید واشنگتن مبنی بر مهار ایران سخنرانی کرد و گفت ائتلاف ها و روابط با شرکای خود را تقویت و فعالتر خواهیم کرد و تحریم های اقتصادی را بر سپاه پاسداران ادامه و افزایش خواهیم داد و در این مسیر پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/

انتقاد آمریکا از برنامه موشکی ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۱ دی ۱۳۹۶
بمیر بابا یانکی
ناشناس
۰۲:۰۳ ۰۱ دی ۱۳۹۶
حرف حساب نه میزنن ،ونه میشه به اینها زد،فقط باید جلو اینها ایستاد وروز بروز خود را قوی تر کرد برای دفاع.
ناشناس
۲۱:۵۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
دیر یا زود قدرتمداران جهانی باید در مورد برنامه های جنگ افروزانه و سلاح های مخربشون تجدیدنظر کنند و این یک ضرورت است. منطقی نیست عده ای خود را قانون بدانند و تنها به فکر خلع سلاح دیگر کشورها باشند. اینها اگر لالایی بلدند چرا خودشون خوابشون نمیبره
ناشناس
۲۰:۵۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
دروغ نگو همین الان نتانیاهو گفت سازمان ملل خانه دروغ است
آسمان
۲۰:۲۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
اگربه دوكشورِ در حال جنگ تسليحات ارسال شود غير قانوني است پس چرا علناً شما مرتكب چنين خطايي شده ايد يمن هم به موشك دست پيدا كرده تاشما امريكاييها دراين سناريو هم شكست بخوريد مرگ بر شما
ناشناس
۱۷:۵۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
هشت سال انواع سلاح های شیمیائی برعلیه رزمندگان شجاع ایران به کار گرفته شد و مردم شهرستان سردشت توسط بمب های شیمیائی اهدائی آمریکا به صدام مجروح وکشتار شدند ، مردم قهرمان دزفول در کوچه های شش متری موشک های نه متری را دریافت کردند ، بیشتر شهری ایران توسط موشک های اهدائی به صدام مورد اصابت قرار گرفتند ، آمریکائی های حقوق بشری ، و جامعه مسخره جهانی متحد آنها ، یعنی کشورهای استعماری و ضد بشری انگلیس حبیث و فرانسه دغل و المان و غیره دم برنیاوردند .
حلا توسط سلاح های آمریکائی و انگلیسی و فرانسوی و المانی مردم بی دفاع یمنی با هواپیما های پیشرفته آمریکائی وبمب های خوشه ای توسط رژیم جنایتکار سعودی و امارات و ائتلاف ننگین آنها سلاخی می شوند و ارتش یمن که تا همیم چند سال قبل توسط علی عبدالله صالح مزدور آنها بود و انواع تسلیحات را برای کشتار مردم یمن در اختیار داشت ، با پرتاب یک فروند موشک به سمت کاخ ظلم و ستم شجره ملعونه سعودی می خواهد عمل مقابل به مثل انجام بدهد ، آنتن های شیاطین غربی و به کار افتاده و بدنبال مقصر هستند ، مقصر اصلی همواره آمریکا و انگلیس و جامعه جهانی پنج عضوی آنها هستند . به ایران هیچ ارتباطی ندارد .
حکام جور می خواهند در امان باشند ، مردم یمن را بمباران نکنند ، محاصره ها را بردارند .پشه ، زنبور و مار هم از خودشان دفاع می کنند ، می شود ملت غیور و شجاع و مقاوم یمن از خودشان و از انقلابشان و استقللالشان دفاع نکنند .
ناشناس
۱۷:۴۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
ناشناس
۱۴:۲۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
اصلا ما قاره پيما هم ميخواهيم، شما كى هستين كه بخواين راجع به نظام دفاعى يه كشور كه مساله داخلى اون كشوره، نظر بدين؟
ناشناس
۱۴:۱۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا
ناشناس
۱۳:۵۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
آمریکا و جامعه بین المللی برید بمیرید تا دنیا دستتان راحت شه
ناشناس
۱۳:۴۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
امريكا بعنوان قدرت بزرگ مشروعيت خود را از دست داده. كسي كه رفتار چند گانه وقلدو معابانه داره نمي تونه درمقام قضا باشه علاوه چين وروسيه نيز مطرحند
ناشناس
۱۲:۳۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
در مورد چند صد هزار نفر انسان بیگناهی که به خاک و خون کشیده اید چی ؟ اتفاق نظر پیدا نکرده اند هنوز نه ؟ واقعا که .باز هم بعضی ها از این انسانهاو دولت های شریف حمایت کنند.!!!!!!!
ناشناس
۱۱:۵۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر جنایتکاران آمریکایی
ناشناس
۱۱:۰۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
جقدر زرنگ تشریف دارن توقع دارند مردم مظلوم یمن را دائما بمباران کنند و انصارالله آنهارا تماشا کند .اینها می خواهند دنیا را خلع سلاح کنند و مردم دنیارا به اسارت و بردگی بکشند اگرسلاح بداست پس چرا در امریکا خرید و فروش آن آزاد است شما دوست داید سلاح ها در انحصار شما باشد و به دیگر کشورها صادر کنید تا با توجه به تکنولوژی خود هرزمان دوست داشتید جنگ راه بیندازید
ناشناس
۰۹:۳۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
من نمیدانم چرا اینقدر شما ها روی زیادی دارید سه سال مردم یمن را بمب باران کردید هیچ کس حرفی نزد حالا چند موشک به شهرهای مهم عربستان خورده بین چه کار میکنند .
من اگر رزمندگان یمن بودم چند موشک هم زمان بسوی منابع اقتصادی و پالایشگاههای عربستان و امارات میزدم تا خواب آشفته انها آشفته تر شود
ناشناس
۰۹:۳۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
من نمیدانم چرا اینقدر شما ها روی زیادی دارید سه سال مردم یمن را بمب باران کردید هیچ کس حرفی نزد حالا چند موشک به شهرهای مهم عربستان خورده بین چه کار میکنند .
من اگر رزمندگان یمن بودم چند موشک هم زمان بسوی منابع اقتصادی و پالایشگاههای عربستان و امارات میزدم تا خواب آشفته انها آشفته تر شود
ناشناس
۰۹:۱۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
اصلا با اینها نباید حرف زد و یکی به دو کرد....باید فقط با سیلی کوبید بهشون...آخه امنیت عربستان مهمه و باید از خودشون دفاع کنن و یمنی ها نباید از خودشون دفاع کنن!!!! صهیونیستا باید از خودشون دفاع کنن و حقشونه و حق فلسطینی ها نیست که از خودشون دفاع کنن!!!!!