سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تاکید کرد؛

ضرورت آسیب شناسی عملیات امداد و نجات در حوادث طبیعی

دادستان کل کشور بر ضرورت آسیب شناسی عملیات امداد و نجات و کمک رسانی به حادثه دیدگان در شرایط بحران تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی عملیات امداد و نجات و کمک رسانی به حادثه دیدگان در شرایط بحران و بررسی موانع عدم خدمات دهی مناسب در برخی موارد اظهار کرد: وجود بی نظمی در مرحله امدادرسانی در بحران هایی مانند زلزله قابل قبول نیست و البته در مرحله اولیه و حساس نجات جان افراد در حوادثی مانند زلزله هم نهایت تلاش و دقت باید انجام شود.

دادستان کل کشور همگرایی عمومی در کمک رسانی به زلزله زدگان را بسیار مناسب توصیف کرد و بر تقویت نقش دستگاه های مختلف در امداد رسانی تاکید کرد.

وی با تقدیر از کمک های مردمی در حوادثی مانند زلزله و به میدان آمدن قشرهای مختلف مردمی در جمع آوری کمک به نفع آسیب دیدگان گفت: جمع آوری پول و کمک های مالی در حوادثی مانند زلزله باید با برنامه ریزی مناسب تر و سازمان یافته تری در مسیر قانونی صورت گیرد و کمک های جمع آوری شده نیز در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گیرد تا از آن طریق بهتر و سریع تر توزیع شود.

دادستان کل کشور افزود: جمع آوری شخصی پول و سایر کمک ها در حوادث طبیعی و توزیع آن بدون حضور و نظارت مراجع قانونی گرچه برخاسته از احساسات انسان دوستانه و قابل تقدیراست، اما ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و به این جهت باید نحوه خدمت رسانی و جمع آوری کمک های مالی از طریق افراد مشهور و معروف در جامعه، با نظارت و هدایت سازمان های متولی صورت گیرد.

در این دیدار که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور،رییس سازمان هلال احمر و رئیس سازمان امداد و نجات حضور داشتند؛ گزارشی از روند امداد رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه به دادستان کل کشور ارائه شد.

انتهای پیام/

ارائه گزارش عملکرد نحوه امداد رسانی سازمان های متولی در زلزله کرمانشاه به دادستان کل کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.