سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردکانیان:

متناسب با سرمایه گذاری، منابع آب را مدیریت نکردیم/ باید درهای وزارت نیرو به روی پژوهشگران باز شود

وزیر نیرو گفت: در راستای تحقق اهداف توسعه وزارت نیرو، باید در‌های وزارتخانه به روی پژوهشگران باز شود تا بتوانند نیازهای کشور را با تکیه بر مدیریت تقاضا هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم سومین کنفرانس فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، با اشاره به رویکرد جدید کشور برای مدیریت آب و انرژی  اظهار کرد: مهمترین چالش‌های پیش روی جهان امروز، افزایش آلاینده‌ها و مسائل زیست محیطی و افزایش جمعیت است.

وی سلاح‌های کشتار جمعی، بحران آب، فجایای طبیعی بزرگ، شکست سازگاری و تغییر اقلیم را ۵ ریسک اصلی دنیا برشمرد.

وزیر نیرو تاکید کرد: با وجود اینکه برخی کشورهای پرآب دنیا از سیستم های پیشرفته برخوردار هستند اما ۵۲ درصد آب شرب در شبکه های آنها هدر می رود و این امر نشان دهنده عدم مدیریت منابع آبی است.

اردکانیان، ادامه داد: در راستای تحقق اهداف توسعه وزارت نیرو باید درها به روی پژوهشگران گشوده شود و به سمتی حرکت کنیم تا نیازهای آتی کشور را با تکیه بر مدیریت تقاضا فراهم سازیم.

اردکانیان تصریح کرد: می توانیم با استفاده از دستاوردهای گذشتگان، پشتیبان خوبی برای آینده باشیم و با نقد منصفانه و اتکا بر شفافیت در راستای مدیریت داده ها و مکانیزم ها در جهت پیشرفت اهداف از پیش تعیین شده گام برداریم.

وزیر نیرو ادامه داد:باید بپذیریم که کوتاهی هایی در مدیریت این بخش صورت گرفته است که متناسب با سرمایه گذاری در زیرساخت ها نتوانستیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

اردکانیان  یادآورشد: کشور در آستانه تنش آبی قرار گرفته و باید اقدامات وسیعی را انجام داد چرا که در ۴۰ سال گذشته مصرف ما از آبهای زیرزمینی ۴ برابر و چاهها ۱۶ برابر شده است که در مقایسه با سایر کشورهای جهان باید بتوانیم سرانه مصرف آب را کاهش دهیم.

وی افزود: یکی از ابزارهای کنترل بحث قیمت است و با توجه به این نکته که قیمت آن فاصله معناداری با ارزش آب دارد باید برای اصلاح مصرف ارزش بالاتری را برای آن قایل شویم. 

وزیر نیرو در پایان گفت: مردم تنها ۴۷درصد از قیمت تمام شده آب را پرداخت می کنند و در بخش کشاورزی نیز تنها ۹ درصد از آب تامینی را می پردازند و این امر نشان می دهد که این نعمت  پرارزش با چه بهایی در اختیار آنها قرار می گیرد و این مهم باید در سطح تصمیم گیران کشوری نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/

می توانیم با استفاده از دستاوردهای گذشتگان، پشتیبان خوبی برای آینده باشیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.