سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوترته در آستانه کریسمس آتش‌بس یکجانبه اعلام کرد

رئیس جمهور فیلیپین به منظور برقراری آرامش عمومی در آستانه کریسمس و آغاز سال نوی میلادی، آتش‌بس یکجانبه با شورشیان اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ «رودریگو دوترته»، رئیس جمهور فیلیپین در آستانه کریسمس و آغاز سال نوی میلادی، آتش بس یک جانبه 10 روزه با شورشیان اعلام کرد تا مردم بتوانند تعطیلات کریسمس را «بدون استرس» جشن بگیرند.

دوترته در حالی آتش بس یکجانبه اعلام کرده که اوایل ماه جاری مذاکرات صلح با شورشیان چپگرا را لغو و آنها را یک گروه تروریستی نامید.

«هری روک»، سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین گفت: رئیس جمهور دوترته به ارتش و پلیس دستور داده تا هرگونه عملیات تهاجمی در تاریخ 24 دسامبر تا 2 ژانویه را به حالت تعلیق درآورند. این دستور به منظور کاهش هراس عمومی همزمان با جشن کریسمس و سال نوی میلادی اتخاذ شده است. وی امیدوار است مائوئیست ها و سران سیاسی آنها با نشان دادن حسن نیت خود، چنین اقدامی را انجام دهند.

این در حالی است که مقامات ارتش فیلیپین نسبت به این تصمیم دوترته ابراز نگرانی کرده و خواستار تجدید نظر وی شده اند.

تاکنون سران این گروه شورشی درباره تصمیم دوترته اظهار نظر نکرده اند.  

دوترته  در رقابت های انتخاباتی خود، ادامه مذاکرات صلح با شورشیان را در راس امور قرار داد. این در حالی است که نزاع و درگیری با شورشیان در دولت وی نیز ادامه یافت. او چندی پیش به روند سه دهه صلح پایان داد و شورشیان این کشور را «تروریست» نامید.

طی 50 سال اخیر، درگیری های داخلی میان ارتش فیلیپین و شورشیان همچنان ادامه داشته که تلفات آن از 40 هزار نفر فراتر رفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.