سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیدافقهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگارن جوان:

موشک‌های انصارالله اعتماد به نفس آل سعود را نشانه گرفته است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: موشک‌های انصارالله پیش از اینکه معادلات جنگ را بهم بریزند، بیشتر تأثیر روانی و سیادتی دارد.

سید هادی سیدافقهی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حملات موشکی اخیر انصارالله یمن به کاخ‌های آل سعود، اظهار کرد: ارزش موشک‌هایی که از سوی انصارالله یمن شلیک می‌شود، شاید نتواند در معادلات جنگی و مسیر جنگ  تغییرات کلی  ایجاد کند؛ اما تأثیر روانی گسترده‌ای را می‌تواند در پی داشته باشد.

کارشناس غرب آسیا بیان کرد:کشورهای غربی مانند آمریکا، انگلیس، و فرانسه هواپیماها و موشک‌های بسیار پیشرفته در اختیار آل‌سعود قرار داده‌اند که این رژیم با اتکا به آنها  و  برتری  هوایی  مردم یمن را  قتل‌عام می‌کند.

وی با بیان اینکه اتاق جنگ عربستان را آمریکا و اسرائیل حمایت مستشاری می‌کنند، افزود: با توجه به توانایی نامتقارن طرفین علت شلیک موشک‌ها از سوی انصارالله  این است که  با  ایجاد رعب و  وحشت، ناامنی روانی را  قبل از ناامنی نظامی در عربستان ایجاد می‌کند.

سیدافقهی با اشاره به اینکه شلیک موشک‌ها اعتماد به نفس آل سعود را کاهش می‌دهد و  بر غرور آنها ضربه وارد می‌کند، تصریح کرد: نا امنی کاخ ها هدف اصلی مقاومت انصارالله است، چرا که رهبر این گروه پیش از این اعلام کرده بود، کاخ‌های عربستان  و امارات  هدف موشک‌ها  قرار خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد: هرگونه ناامنی در امارات  موجب فاجعه اقتصادی می‌شود، زیرا این موشک‌ها و شلیک آنها بیشتر ارزش روانی و سیادتی دارد. 

کارشناس مسائل غرب آسیا یاد آور شد: اگر این ضربات از سوی حوثی‌ها  تکرار شود آل  سعود  دو راه بیشتر ندارد: اینکه بمباران‌ها را با شدت و حدت بیشتری ادامه دهد و منجر به تسلیم انصارالله شود و یا علی‌رغم این  بمباران‌ها مقاومت همچنان پایدار بماند، که در این صورت  راه‌حل سیاسی  بهترین راهکار برای رژیم متجاوز آل سعود است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.